A hamarosan felépülő Nógrád megyei átkelőhöz csatlakozva 700 méternyi új 2x1 sávos új utat is kialakítanak majd a magyarországi oldalon.
Várhatóan tovább élénkül majd a kapcsolat az Ipoly jobb- és balpartja között: több hídépítési projekt előkészítésével is haladnak a térségben. A Trianon után határfolyóvá vált Ipolyon
hídfejlesztései kapcsán is kormányközi megállapodások születtek, illetve közbeszerzési eljárások indultak.
Most egy újabb, negyedik Ipoly-átkelő projektje lépett előre: a magyarországi Drégelypalánkot és a szlovákiai Ipolyhídvéget kapcsolja majd össze 2x1 sávos közúti híd (a két magyar település között jelenleg csak egy gyalogos fahídon van közvetlen kapcsolat).
Miután az engedélyeztetési dokumentáció elkészítését több más feladattal együtt korábban a Speciálterv Zrt. vállalta el, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nemrég már a kiviteli tervek elkészítésére írt ki pályázatot – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A projektben felépülő átkelőt egy új mellékút kapcsolja majd az országos úthálózathoz: az összesen 1,2 kilométeres szakaszból mintegy 700 métert újonnan építenek meg, a fennmaradó 500 méteren pedig kiszélesítik, valamint modernizálják a jelenleg is használt pályát.
A horvát határig vezető, mintegy 20 kilométeres szakaszt a Strabag és a Duna Aszfalt építi; teljessé válik egy fontos európai közlekedési folyosó magyarországi szakasza.
A Penta munkájával épülő 5,36 kilométeres útvonal a nemzetközi EuroVelo hálózat része, a Dunánál ér majd véget.
A gyorsforgalmi úton a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav is dolgozik.