Őrhalom és a felvidéki Ipolyvarbó között jelenleg csak egy gyalogos fahídon lehet átkelni.
A szlovák kormány jóváhagyta a szlovákiai Ipolyvarbót a magyarországi Őrhalommal összekötő Ipoly-híd építésének tervezetét – adta hírül a felvidek.ma.
Az új híd lehetővé teszi az átkelést a személygépkocsik, a 3,5 tonnánál könnyebb tehergépkocsik, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok számára. A leendő közúti összeköttetés a jelenlegi fahidat váltja ki, amelyen csak gyalogosok és kerékpárosok kelhetnek át.
A tervezetet Érsek Árpád, Szlovákia közlekedési minisztere terjesztette be. „Az újabb közelebb hozza egymáshoz a két régiót, a lakosság használhatja munkahelye megközelítésére vagy kikapcsolódás céljából” – hangsúlyozta a tárcavezető. „Jelentősége a határ menti térségek idegenforgalmának fejlődése szempontjából sem elhanyagolható." Szlovák részről a híd költségeit Besztercebánya megye, a szlovák szaktárca, illetve egy szlovák-magyar együttműködési program forrásai fedezik.
Ez a beruházás két magyaroklakta települést kapcsol össze, az 1920-ban létrejött határt áthidalva, akárcsak számos hasonló beruházás az Ipoly két oldalán. Az első világháború előtt ugyanis 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait, a háborúban nagy részük elpusztult, és az 50-es évekre számuk négyre csökkent. Mivel az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, az újjáépítések elmaradtak, most azonban több projekt is tervben van a pótlásukra.
Tavaly júliusban megírtuk a Balassagyarmat és Kóvár közötti híd tervezési közbeszerzésének a végeredményét. A 2016-os fejlesztési tervek ugyanakkor további négy Ipoly-híd megépítését irányozták elő. Ezek közül az Ipolydamásd és Helemba közötti híd felépítéséről két hónappal ezelőtt született meg a szlovák-magyar megállapodás.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.