Áprilistól augusztus elsejéig. A legtöbb burkolatot az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán cserélték le.
Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. áprilistól augusztus elsejéig, 312 kilométer hosszan, 1,6 millió négyzetméternyi felületen cserélte le az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, kilenc gyorsforgalmi úton - közölte a társaság augusztus 2-án.
A legtöbb burkolatot az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán cserélték, az eddig elvégzett munkák mintegy négyötöde ezen a három sztrádán történt. Emellett az elmúlt négy hónapban megújult 36 híd és felüljáró is.
Az MKIF tájékoztatása alapján idén 2,5 millió négyzetméteren kerül a régi aszfalt helyére új burkolat. A szintrehozásnak is nevezett felújítás három év alatt 538 kilométer autópályát, gyorsforgalmi utat érint. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd:
A gyorsforgalmi utak felújítása a tervek szerint idén 67 helyen történik meg, több tízmilliárd forint értékben - tették hozzá. Az MKIF Zrt. 2022 szeptemberében vette át 1237 kilométer magyarországi gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését - emlékeztett a társaság.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.