Többek közt a kéktúrázók rendkívül veszélyes baleseti gócpontját is megszüntette, és a település közlekedési infrastruktúráját is fejlesztette a KM Építő Kft. által kivitelezett beruházás.
Sikeresen lezárult a Pilisborosjenő közlekedésbiztonságát fejlesztő beruházás a KM Építő Kft. kivitelezésében – értesült a magyarepitok.hu. Ahogy azt korábbi cikkünkben is jeleztük, a projekt két részre osztva valósult meg a Pilis bejáratánál fekvő településen és térségében:
A lapunkhoz eljuttatott beszámoló szerint a külső településrészen a kivitelezési munkálatok az alábbi négy részből álltak:
Ebben a projektrészben a felújítások során a meglévő rossz állapotú aszfalt burkolatú öblök és peronok bontása után mindkét oldalon beton burkolatú buszöblök épültek, valamint a meglévő peronok is új burkolatot kaptak.
A fejlesztés egy további jelentősége, hogy megszüntette a Kövesbérci utca mentén haladó Országos Kéktúra rendkívül veszélyes átvezetését a 10-es főúton. Itt több gázolás is történt az elmúlt években, ám mostantól ez megszűnik, miután a Kövesbérci utca és a 10-es főút (Bécsi út) kereszteződésénél a közvilágítás-fejlesztéssel együtt jelzőlámpás gyalogátkelőhely is létesült.
A Kövesbérc utca fent említett felújítása során a régi rossz burkolat helyett új épült. Az út egy nagyobb szakaszán csak a gyalogos forgalom lehetséges, ezt 2,25 méteres szélességgel alakították ki. A másik szakasz 4 méter széles, ezen a szakaszon a helyi lakosok gépjárműi engedéllyel közlekedhetnek. A Panoráma utca - Kövesbérci utca sarkon túl az út bal oldalának egy szakaszán párhuzamos parkolósávot építettek.
A Pilisborosjenő Ófalu településrészét érintő fejlesztések három részből álltak:
A fejlesztések egyik fő célja az volt, hogy elősegítse az autós közlekedés csökkenését és támogassa a gyalogos és tömegközlekedés lehetőségeit. Ennek szellemében javították a Prohászka Ottokár utcai játszótér elérhetőségét is: a játszótérre tartó családoknak közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő új járda épült, pótolva a Kossuth tér - Prohászka Ottokár utcai kereszteződésnél eddig hiányzó járdaszakaszt.
Hasonló fejlesztés történt a Fő úton az Ilona utca kereszteződése és a Fő út 13. között, ahol hiányzott a buszmegállóhoz vezető gyalogos járda: ennek pótlásával a buszhoz közlekedő gyalogosok helyzete javult. A projekt másik hozadéka a Fő úton az Ilona utca kereszteződése és a Fő utca 1. között a járda hibáinak javítása volt. Ez azért fontos, mert itt is jelentős a gyalogos forgalom a közeli iskola miatt.
Pilisborosjenő természeti adottságai és fekvése miatt a Kövesbérc lábánál érnek a faluba az autóval érkező túrázók. Az ő dolgukat könnyíti meg az ingyenes P+R parkoló: ez a Budai úton, a Tűzoltóság mellett valósult meg. Összesen 21 jármű számára készült parkoló, továbbá 1 mozgássérült parkolóhely is helyet kapott. A parkoló területének megvilágításáról hat darab korszerű, napelemes kandeláber gondoskodik.
A VEKOP-5.3.2-15-2020-00061 azonosítójú projekt európai uniós támogatásból valósult meg a „Pilisborosjenő település közlekedésbiztonsági fejlesztések” néven.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.