A Békéscsabát elkerülő új gyorsforgalmi úthoz egy hidat is meg kell tervezni a Kettős-Körös folyó felett.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium együttesen írt ki ajánlati felhívást a 31-es főút és az M44-es gyorsforgalmi út mérnöki tervezési szolgáltatásaira.
A TED-en megjelent közbeszerzés az alábbi két részelemet tartalmazza:
Az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 km hosszú, négysávos gyorsforgalmi út. A nyertes feladata lesz a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése.
A fejlesztésben a TED alapján Méhkerék település térségében egy különszintű csomópont épül. Az új út hosszára való tekintettel szükséges egy mérnökségi telep betervezése Sarkad és Doboz között, valamint Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyek helyben bővítésének megtervezése kiviteli terv szintig, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek beszerzése is.
Mindezeken túl többek közt az alábbiak épülnek majd meg tervezetten a beruházásban:
A kiírás külön jelzi, hogy Sarkad ipari parkjának egy a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába. A gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyósókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A határátkelő Románia területén kerül kialakításra.
A közbeszerzés másik részegysége a 31-es főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésére vonatkozik. Itt a vonatkozó engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködés lesz a nyertes feladata.
A tervezési egy hozzávetőlegesen 46 km-es szakaszra vonatkozik a 31-esen az M0-ás autóút ecseri csomópontja és a Nagykátánál található vármegyehatár között (Pest Vármegye és Jász-Nagykun-Szolnok vármegye).
A kiírásból kiderül, hogy tervben van a 31-esen a 0+000-ás illetve a 4+222,34-es kilométerszelvények közötti szakasz négysávosítása - részben új nyomvonalon, részben a meglévő nyomvonal felhasználásával.
A feladat része emellett két darab, hozzávetőlegesen 540 és 582 méter hosszú híd megtervezése, akárcsak a főúttal párhuzamos kerékpárút tervezése a Magyar Közút NZrt. monori mérnökségi telephelyére egy bővítés megtervezése.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.