A HEDO kivitelezésében egyrészt új közterületi és közlekedési létesítmények jönnek létre, másrészt a meglévő objektumokat is felújítják.
A budapesti VI. kerülethez tartozó Csengery utcában végez közterület- és közlekedésfejlesztési munkálatok a HE-DO. A február végén kezdődő munkálatok a Csengery utca Podmaniczky és Szondi utcák közötti szakaszát érintik. A projekt 5 fő részből áll:
A terézvárosi önkormányzat hirdetményéből az is kiderült, a keretmegállapodás paramétereit a kerület településfejlesztési koncepciójának megfelelően alakították ki, a koncepció céljainak teljesítése érdekében.
A keretmegállapodásban megvalósuló fejlesztések céljaként „a különböző hatásoktól terhelt közterületek humanizálását jelölték meg”.
Emellett alapvető célként írják le, hogy előnyben részesüljenek az alternatív mobilitási formák. Továbbá a közterületek kialakításánál elsődleges szempont kell legyen a forgalomcsillapítás, akárcsak a gyalogos- és zöldfelületek, közösségi terek maximalizálása.
A projekt főbb munkafolyamatait Tímár Gellért, a HE-DO főépítésvezetője részletezte lapunknak. „A régi, 10 méter széles kockakő útburkolatot és a kétoldali aszfalt járdát elbontjuk és újjáépítjük. A széles útpálya 3,5 méteresre szűkül, egyik oldalon 45 fokos, a másik oldalon párhuzamos parkolósáv kerül kialakításra zöld szigetekkel.”
Szavaiból kiderült, hogy a járdák is megújulnak, miután térkő burkolatot kapnak. „Emellett többszáz bokor, cserje ültetése történik meg, ezeket zöld szigetekbe helyezzük majd el.
A fák Stockholm rendszerű ültető sávba kerülnek, ez ’fabarát’ nagy ültetőközeget jelent, amelybe több épület ereszcsatornája is beköthető, így az öntözés időszakosan egy drén felületen keresztül megoldhatóvá válik.
Emellett egy külön öntöző vízvezeték hálózat is kiépítésre kerül a számos növény gondozása érdekében.” Hozzátette, a Stockholm rendszerű ültető sáv megvalósíthatósága érdekében az utca vízgerincét, illetve házi vízbekötéseit is átépítik, vagy új nyomvonalra helyezik.
A fenti célok elérését szolgálja a helyi önkormányzat által elindított „Terézváros 2030 Program”, melynek keretében a kerület több közterületének teljes felszínrendezése, fásítása, valamint forgalomcsillapító intézkedések valósulhatnak meg. További feladatként írta le a hirdetmény a Külső-Terézváros forgalomtechnikájának fejlesztését, valamint Zóna30 bevezetését a kerületben.
A Terézvárosi Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. megrendelőként a beruházás során fontos szempontként jelölte meg a hirdetményben a kerület sajátosságait, melyek közül kiemelik, hogy Terézváros az egyik legsűrűbb városi beépítésű, illetve a második legsűrűbben lakott fővárosi kerület.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.