A közel 14 kilométeres terelőúton egy híd is épül; elsősorban a közeli szerb-román határról érkező gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
Török cég, a Nurol Insaat VE Ticaret AS építi meg Temesvár nyugati terelőútját, miután elnyerte a beruházás kivitelezésére kiírt közbeszerzést - jelentette be hétfőn Cristian Pistol, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) igazgatója.
A versenytárgyalás eredményéről Sorin Grindeanu közlekedési miniszter is beszámolt Facebook-oldalán. Azt írta, hogy amennyiben nem lesz óvás, tíz napon belül megköthetik a szerződést a török céggel.
A kivitelezőnek 30 hónap alatt kell elkészülnie a 1,41 milliárd lejes (mintegy 104,8 milliárd forintos) beruházással, ebből hat hónap jut tervezésre, 24 pedig kivitelezésre.
A bánsági nagyváros nyugati terelőútja 13,9 kilométer hosszú lesz menetirányonként két-két sávval. Négy csomópont, két felüljáró és egy híd is lesz rajta.
Célja, hogy összekapcsolja a város meglévő körgyűrűjét és a még épülő, a tervek szerint augusztusban elkészülő déli terelőutat.
A bánsági származású miniszter úgy értékelt: Temesvár számára fontos beruházásról van szó. A terelőút elsősorban a közeli szerb-román határról érkező, az ország központi részébe irányuló gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.