A közel 14 kilométeres terelőúton egy híd is épül; elsősorban a közeli szerb-román határról érkező gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
Török cég, a Nurol Insaat VE Ticaret AS építi meg Temesvár nyugati terelőútját, miután elnyerte a beruházás kivitelezésére kiírt közbeszerzést - jelentette be hétfőn Cristian Pistol, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) igazgatója.
A versenytárgyalás eredményéről Sorin Grindeanu közlekedési miniszter is beszámolt Facebook-oldalán. Azt írta, hogy amennyiben nem lesz óvás, tíz napon belül megköthetik a szerződést a török céggel.
A kivitelezőnek 30 hónap alatt kell elkészülnie a 1,41 milliárd lejes (mintegy 104,8 milliárd forintos) beruházással, ebből hat hónap jut tervezésre, 24 pedig kivitelezésre.
A bánsági nagyváros nyugati terelőútja 13,9 kilométer hosszú lesz menetirányonként két-két sávval. Négy csomópont, két felüljáró és egy híd is lesz rajta.
Célja, hogy összekapcsolja a város meglévő körgyűrűjét és a még épülő, a tervek szerint augusztusban elkészülő déli terelőutat.
A bánsági származású miniszter úgy értékelt: Temesvár számára fontos beruházásról van szó. A terelőút elsősorban a közeli szerb-román határról érkező, az ország központi részébe irányuló gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.
Debrecen legforgalmasabb közlekedési csomópontjait fejleszti a HE-DO. A komplex beruházás célja a város délnyugati részén a közlekedési feltételek javítása, és a mindennapos torlódások mérséklése.