A közel 14 kilométeres terelőúton egy híd is épül; elsősorban a közeli szerb-román határról érkező gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
Török cég, a Nurol Insaat VE Ticaret AS építi meg Temesvár nyugati terelőútját, miután elnyerte a beruházás kivitelezésére kiírt közbeszerzést - jelentette be hétfőn Cristian Pistol, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) igazgatója.
A versenytárgyalás eredményéről Sorin Grindeanu közlekedési miniszter is beszámolt Facebook-oldalán. Azt írta, hogy amennyiben nem lesz óvás, tíz napon belül megköthetik a szerződést a török céggel.
A kivitelezőnek 30 hónap alatt kell elkészülnie a 1,41 milliárd lejes (mintegy 104,8 milliárd forintos) beruházással, ebből hat hónap jut tervezésre, 24 pedig kivitelezésre.
A bánsági nagyváros nyugati terelőútja 13,9 kilométer hosszú lesz menetirányonként két-két sávval. Négy csomópont, két felüljáró és egy híd is lesz rajta.
Célja, hogy összekapcsolja a város meglévő körgyűrűjét és a még épülő, a tervek szerint augusztusban elkészülő déli terelőutat.
A bánsági származású miniszter úgy értékelt: Temesvár számára fontos beruházásról van szó. A terelőút elsősorban a közeli szerb-román határról érkező, az ország központi részébe irányuló gépkocsiforgalmat hivatott enyhíteni.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.