A Duna Aszfalt kivitelezésében megvalósuló beruházásnál a munkaterület átadása megtörtént, a soron következő lépés a munkakezdési engedély kibocsátása.
A protokolláris folyamat részeként szeptember 26-án átadták a munkaterületet a mohácsi Duna-híd és csatlakozó úthálózat építését célzó projektben a kivitelező részére – értesült a magyarepitok.hu.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában egy 756 méter hosszúságú híd épül a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében Mohács és Újmohács között, Magyarország legdélebbi Duna-hídjaként. A fejlesztés ugyanakkor tartalmazza 28,8 kilométernyi hosszúságú főút és az ehhez tartozó 13 vasbeton híd, kerékpáros aluljáró és keretműtárgy kiépítését is az 51-es számú főút és az M6-os autópálya között: az alföldi oldalon egy közel 20 km-es kétsávos utat építenek, míg a dunántúli oldalon egy 8,5 km hosszúságú négysávos út jön létre.
Lapunk értesülése szerint a munkaterület átadásának előzményeként a vállalkozási szerződés augusztus 30-án lépett hatályba a minisztérium és a kivitelező között. A csütörtöki esemény egy protokolláris folyamat része volt, azonban még nem egyenértékű a munkakezdési engedéllyel.
Az engedély kiadása október közepén várható a már rendelkezésre álló munkaterületeken. Elsőként a régészeti munkálatok, lőszermentesítés és területelőkészítés kezdődik meg még az idei évben. A nagy volumenű kivitelezés várhatóan jövő év elején fog megkezdődni.
Ahogy azt korábban is megírtuk, a SPECIÁLTERV Kft. generáltervezésében – a teljesítésbe bevont jelentősebb alvállalkozók a FŐMTERV Zrt. (mederhíd) és az UVATERV Zrt. (független statika) voltak – előkészített projektben három darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű hídból álló átjáró jön létre a Duna felett. Az alsópályás acél ívhidak hálós elrendezésű függesztőrudakkal épülnek meg.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.