Heteken belül végez a KM Építő Kft. az 510-es főút kerékpáros fejlesztés miatt szükséges szélesítési munkálatokkal Dunaharaszti és Taksony között.
Dunaharaszti délnyugati részén, a Fő úton (510 sz. főút) a Király utca, valamint a taksonyi Nyárfás utca között végez kerékpáros célú bővítést a KM Építő Kft. A dunaharaszti önkormányzat beruházásának keretén belül a főúti érintettség miatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. konzorciumi tagként jár el. A kerékpáros fejlesztés a TOP_PLUSZ-1.2.1-21 kódszámú, „Élhető települések” tárgyú pályázati felhívás keretein belül a TOP_PLUSZ-1.2.1-21-PT1-2022-00013 azonosító számú, „Kerékpáros közlekedés javítása Dunaharaszti Városában” című támogatási szerződés keretében, európai uniós támogatás segítségével valósul meg.
A Ráckevei-Duna egyre népszerűbb a kerékpárosok körében, hiszen gyönyörű, sűrű vegetációjú természeti környezet és folyóparti strandok várják az ide látogatókat szinte kőhajításnyira a fővárostól. Ezt felismerve született meg az a döntés, hogy a térség két meghatározó városának kerékpáros összekötésével javítani szükséges a környéken élők és a kikapcsolódni vágyók közlekedési lehetőségeit.
Idén július közepén vehették át a nagyjából egy kilométeres munkaterületet a kivitelező cég szakemberei.
A projekt útépítési, forgalomtechnikai és vízépítési munkarészeket is jelent, hiszen a területen nem csak a főút szélesedik, de új járdaszakaszok épülnek és parkolók alakulnak át.
Kertes házak, üzletek és lombos, fás zöldterületek szegélyezik az északkelet-délnyugati tengelyű, Kis-Dunával párhuzamosan futó utat, ahol jelenleg – Dunaharaszti külterületi részén – burkolatszélesítési és vízépítési munkák zajlanak 450 méter hosszon. A fő út szélesítése mellett a Király utca csomópontjában a gyalogátkelőhelyet is átépítik amellett, hogy kialakítanak egy tíz férőhelyes B+R fedett kerékpártárolót is. Az építkezés során a Duna-Tisza-csatornát is keresztező kerékpárút számára
A lapunkhoz eljuttatott adatok szerint
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.