A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.
A Cívis Komplex Mérnök Kft. készítheti elő Kiskunlacháza északi elkerülő útjának kivitelezését. A TED-en közzétett adatok alapján a szerződés értéken nettó 305 millió forintos tervezési projektben a tanulmánytervet és a kiválasztott nyomvonalat kell a nyertesnek tovább terveznie egészen a kiviteli tervi szintig.
A hirdetményben a beruházás hátterét is leírják: ebben hangsúlyozzák, a Pest vármegyei, Duna-menti településen áthalad a jelentős fejlesztés alatt álló Budapest-Belgrád vasútvonal. Ez szintben keresztezi az 5203-as összekötő utat, amely a Bugyi nagyközség és a kavicsbányák felől érkező forgalmat vezeti rá az 51-es főútra.
Mivel a vasútfejlesztés után a vasúti árufuvarozás volumene jelentősen nőni fog, a szintbeni vasúti átjáró kapacitása nem lesz elegendő. Többek közt ezt a problémát is orvosolja a most szóban forgó elkerülő út:
ennek érdekében az új nyomvonalra kerülő 5203-as utat különszintű vasúti keresztezéssel, Kiskunlacházát északi irányból elkerülve kötik be az 51-es főútba.
A közbeszerzés szerint az elkerülő út kétsávos lesz, becsült hossza egybefüggően 4,6 km. A tanulmányterv alapján a választott nyomvonalon 3 körforgalmú csomópont és egy különszintű vasúti keresztezés (felüljáró) megtervezése szükséges.
Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.
A KM Építő az Óbuda és a főváros jelentős részének közlekedésében meghatározó szerepet játszó építményeken március 1-jén kezdi el a kivitelezést.