A KM Építő Kft. kivitelezésében 2025 első negyedévében elkezdődhet a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő szerkezet korszerűsítése.
Újabb lépéssel került közelebb a munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál: a Budapesti Közlekedési Központ és a KM Építő Kft. 2024. december 16-án aláírta a vállalkozói szerződést, amelynek értelmében a kivitelező nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést – írja a lapunkhoz eljuttatott közleményében a BKK. A kiviteli terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítette. A műszaki ellenőrzést a Budapest Közút Zrt. munkatársai végzik.
A teljes projektköltség – a kötelező tartalékkeret, a tervezési díj, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett – az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható. A rekonstrukció 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 tavaszáig tart.
Mint azt korábbi cikkünkben írtuk, a több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott.
A beruházás során a szakemberek
A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, egymással párhuzamos két felüljáró szerkezet naponta több mint ötvenezer jármű áthaladását biztosítja: kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze.
A munkák idején
A kivitelezés szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal, illetve ideiglenes változásokkal jár, ezért a BKK arra kéri az agglomerációból érkezőket, hogy ha lehetőségük van rá, a felújításkor a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. A lezárások, terelések és alternatív útvonalak pontos részleteiről a BKK a tényleges munkakezdés előtt ad tájékoztatást.
A munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor nem biztosítható a felüljáró alatt az 1-es villamos közlekedése, ekkor a BKK gondoskodik a szükséges autóbuszos pótlásról.
A mintegy bruttó 3 milliárd forintos projekt megvalósításához szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja. A költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti.
Mint ismeretes, a Nemzetközi Választottbíróság döntése nyomán a BKK által a Scheidt & Bachmann ellen 2021-ben indított perben a német cég jelentős összeget fizet a fővárosi közlekedésszervezőnek, miután a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezőjeként a kivitelezésre kötött szerződést megszegte.
Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.
A KM Építő az Óbuda és a főváros jelentős részének közlekedésében meghatározó szerepet játszó építményeken március 1-jén kezdi el a kivitelezést.