A KM Építő kivitelezheti Óbuda meghatározó csomópontjának felújítását, a munka várhatóan 2025 első negyedévében kezdődhet.
Lefolytatta a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzést a BKK, újabb lépéssel került közelebb a tényleges munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál. A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két íves hídból álló szerkezet naponta több tízezer jármű áthaladását biztosítja: kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze
– írják közelményükben. A projekt előkészítésének lépéseiről korábban többször is beszámoltunk.
A kivitelezésre kiírt tenderben a KM Építő Kft. lett az eljárás nyertese, és nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.
A megvalósításhoz szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja, erről a közgyűlés márciusi ülésén döntött. A szerződéskötés folyamata a szerződéskötési moratórium lejárta után, várhatóan év végéig lezárul.
A felüljárók rekonstrukciója 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 első negyedévéig tart.
A több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott. A szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza, így a felújítás már nem várhat tovább.
A beruházás során a szakemberek
A felújítás ideje alatt – a munkák jellegéből adódóan – az útpálya forgalmának ideiglenes korlátozására kell készülni, de a két felüljárón külön-külön dolgoznak, tehát az egyiket mindig fenntartják a kétirányú közúti forgalomnak. A munkák során rövidebb időszakokra változik az arra közlekedő 1-es villamos forgalmi rendje is.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.