Az MKIF látványosan halad a hamarosan elrajtoló óriásprojekt előkészítésével.
Rendszeresen beszámolunk az M1-es autópálya hónapokon belül a fő kivitelezési szakaszba lépő fejlesztésének előkészítéséről. A hatalmas beruházásról lapunk elsőként számolt be a hazai sajtóban: egy átfogó interjú részeként még tavaly október végén Németh Tamástól, a beruházó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójától értesülhettek olvasóink fontos részletekről. Így tájékoztatást kaptunk a most is bemutatott előkészítő munkákról, illetve arról is, hogy legkésőbb 2025. szeptember elsején a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt.
A projektben az M0-ás autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.
Az MKIF, mint rendszeresen teszi, most is Facebook-oldalán számolt be a felkészülési munkákról. Ezúttal a próbacölöpözésekről adtak újabb információkat, illetve tettek számos látványos fotót.
Ezek a munkálatok már tavaly novemberben is haladtak és azóta is folyamatosan zajlanak: így készíti elő az MKIF azt, hogy az autópálya bővítéséhez több tucat hidat kell át- vagy teljesen újraépíteni, mert a kibővített pálya, a 2x3 + leállósáv már nem fog elférni alattuk.
A próbacölöpözések arra szolgálnak, hogy ellenőrizhessák a talaj teherbírását az adott területeken – emlékeztetnek.
A kisszékelyi bekötőút 3,5 kilométeres szakaszát modernizálja a magyar cég.
Illetve csapadékelvezető csatornarendszert is fejlesztenek, összesen 4600 négyzetméteren.