Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
Lapunk elsőként számolt be az M1-es autópálya történelmi léptékű fejlesztéséről: egy átfogó interjú részeként október végén Németh Tamástól, az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójától olvasóink megtudhatták, hogy még idén ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt.
A projektben az M0-ás autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.
Most az MKIF honlapján bejelentették: az előkészítési munkák elkezdődtek, sőt már javában zajlanak. Számos fotót is közzétettek és jelezték, a tényleges kivitelezést megelőző lépésekről is folyamatosan beszámolnak majd ezen a felületen.
Közleményében az MKIF arról számolt be, hogy a pálya közelében számos helyen a elkezdődött a próbacölöpözés. Minderre azért van szükség, mert a bővítés miatt a hidakat és felüljárókat át-, vagy éppen vagy teljesen újra kell építeni: ennek előkészítéseként pedig ellenőrizni kell a talaj teherbírását az adott területeken. Ezek a munkák forgalomkorlátozással egyelőre nem járnak.
A cég egyben azt is megerősítette, hogy az M1-es autópálya bővítésének tényleges munkálatai legkésőbb 2025. szeptember 1-én kezdődnek és 4 év alatt érnek véget. Azt is megígérték, hogy addig is további információkkal szolgálnak majd az előkészületekről.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.