Emellett a töltésalapozások, szélesítések is folyamatban vannak az ideiglenes pályaszerkezet későbbi kialakítását megalapozva.
Újabb hírek érkeztek ki az M1-es autópálya bővítésének előkészítéséről a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. legfrissebb közösségi bejegyzéséből, amely szerint tavaly ősz óta folyamatosan zajlanak a főpályát nem érintő előkészítő munkálatok is.
Ahogy azt többször is részletesen bemutattuk, az átfogó beruházásban az M0-Bicske szakaszt (2028. augusztus 31-ig), valamint a Bicske-Concó pihenő szakaszt (2029. augusztus 31-ig) bővítik 2x3 sávosra úgy, hogy a leállósávokat is alkalmassá teszik az ideiglenes forgalom számára.
A most megjelent helyzetjelentés szerint a bővítendő részeken, ahol szükséges több, mint 300 cölöpöt fúrnak le 10,5 méter mélyen. Jelenleg a Harkályos pihenő közelében zajlanak a munkálatok, amelyek abban segítenek, hogy a szakemberek által megtervezett rézsűhajlású földpart megtámasztása biztosított legyen. Ez valójában azt jelenti, hogy olyan dőléssel, rézsűvel alakítják ki a "földpartot", hogy a föld magától stabil maradjon, illetve szükség esetén kiegészítő megtámasztást alkalmaznak a stabilitás érdekében.
„Korábban az M1-es autópálya építése során ezen a szakaszon jelentős tömegű föld mozdult meg, emiatt alapos geotechnikai vizsgálatok után került megtervezésre ez a cölöpfal” – olvasható a bejegyzésben.
Emellett a töltésalapozások, szélesítések is folyamatban vannak, miután ezekre a töltésekre ideiglenes pályaszerkezet épül:
ennek köszönhetően a Hegyeshalom felé vezető oldal bővítésének ideje alatt, a Budapest felé vezető oldalon mind a két irányban 2+2 sávon tud majd haladni a forgalom.
A Soltút kivitelezésében többek közt megújult a Kaposvár térségében található 6703-as közút több mint 7 kilométeres szakasza.
A Magyar Közút a gombosszegi elágazó út jelentős részének modernizálására vállalkozott.