Az 5C Eszéken keresztül Bosznia-Hercegovinába biztosít gyorsforgalmi elérést, ugyanakkor keresztezi az E70-est is, amely Zágrábot és Belgrádot köti össze négysávos úton.
Horvátországban október 6-án átadták az országot észak-déli irányban átszelő 5C jelű autópálya utolsó öt kilométerét. A Pélmonostortól a magyar-horvát határig tartó szakaszon kedd reggel indulhat meg a forgalom.
A fejlesztésnek köszönhetően a korábban a magyar oldalon Bóly és Ivándárda között a Strabag és a Duna Aszfalt Zrt. által tavaly átadott M6-os autópálya-szakasz immár nemzetközi jelentőségűvé vált (a szakaszon az elnevezésének megfelelő tevékenységet végzett még a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. is) . A horvát sztráda új szakasza ugyanis a határnál összekapcsolódott a magyar M6-os autópályával, így az M6-os déli irányban számos lehetőséget kínál.
Az 5C Eszéken és Diakováron keresztül Bosznia-Hercegovinába biztosít gyorsforgalmi elérést, ugyanakkor a bosnyák határ közelében keresztezi az E70-es közlekedési folyosót, amely Zágrábot és Belgrádot köti össze négysávos úton.
A szerdai horvátországi projektzáró eseményen Lázár János építési és közlekedési miniszter is részt vett. A tárcavezető rámutatott: a magyar M6-os és a horvát A5-ös összekötése nem csupán a két ország ügye. "Nem csupán a két nép szempontjából fontos, hanem az önmagát kereső Európa szempontjából is" - mondta.
Úgy fogalmazott, a sztráda talán a legfontosabb része annak az európai vasúti-közúti közlekedési folyosónak, amely tágabban a Balti- és a Fekete-tenger térségét, szűkebb értelemben azonban Közép-Európát köti össze a Balkánnal. "Ha tetszik: a Dunát az Adriával" - szögezte le. A miniszter szerint így annak a térségnek a vérkeringését állították helyre, amely valaha - a száz évvel ezelőtti boldog békeidőkben - az öreg kontinens egyik leggyorsabban fejlődő és gyarapodó szellemi-gazdasági "uniója" volt.
8,558 milliárd forint értékben.
Biatorbágynál dolgoztak az MKIF szakemberei.