2024.10.08, Kedd
Látványos munkálatok kíséretében kerül a helyére az utolsó hídelem a Dunán
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Látványos munkálatok kíséretében kerül a helyére az utolsó hídelem a Dunán

Vitézy Dávid/Facebook

2021.02.19. 10:21 - Kolinek Nóra

Újabb fontos fejezetéhez érkezett a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése.

Hirdetés

Helyére kerül a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megújuló Déli összekötő vasúti híd harmadik vágányának utolsó hídeleme – derült ki Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának csütörtöki Facebook posztjából.

A hídelem már a levegőben van, és néhány napon belül a helyére kerül. Ezt követően a már meglévő két vágányt hordozó hídszerkezetek cseréje történik meg, egymás után, hiszen a vasúti forgalmat két vágányon mindvégig fenn kell tartani.


Rendkívüli pontosságra van szükség

A hídelem helyére illesztése rendkívül összetett művelet, hiszen a pillérek a meglévő vasúti híd és a Rákóczi híd között állnak, így az úszódaruk gémjével nem lehet hozzájuk férni, hanem csak alulról beemelve lehet az elemet a helyére illeszteni.

A látványos és nehéz munkát speciálisan erre a célra kialakított hidraulikus emelőmű fogja elvégezni. A rendkívüli pontosságot igénylő művelet során a szükséges manővereket tolóhajók, kisgéphajók és horgonyzó dereglyék is segítik majd.

 


A körvasút fejlesztése is nagyot lép előre

Ahogy azt korábban is jeleztük, a beruházás a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) együttműködésében épülő Déli Körvasút első fejlesztési üteme. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.

A Déli összekötő vasúti híd bővítése és korszerűsítése a Déli Körvasút fejlesztésének egyik kulcseleme: a munkák révén nemcsak a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, hanem kettőről három vágányosra bővül a körvasút.

 

 

Új megállók épülnek, és sűrűbbé válhat a vonatközlekedés

A Facebook bejegyzés a beruházás kiemelt szerepével kapcsolatban arra is kitér, hogy nem csak a legfontosabb transzeurópai korridor és dunai átkelési pont ez, hanem a budapesti elővárosi forgalomban is egyre nagyobb szerepet kap a jövőben a Déli Körvasút. 

A fejlesztés lehetővé teszi, hogy olyan vonatokat lehessen indítani, amelyek például Székesfehérvártól Hatvanig járhatnak, összekapcsolva nem csak a régiót, de megteremtve a Budapest elővárosai és külső kerületei között is a kapcsolatot – ehhez a beruházás nélkül ma a kapacitás és a Budapesten belüli új megállók is hiányoznak. 

A Déli Körvasút fejlesztésének köszönhetően új megállók épülnek, ezek az eddig hiányzó metrócsatlakozást is biztosítják majd Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as és a Közvágóhídnál a hévek fejlesztésével létrejövő jövőbeni 5-ös metróhoz.

 

 

A beruházás ezen túlmenően az agglomerációból érkező vonatok sűrítéséhez is hozzájárul, mivel ma a legszűkebb kapacitást épp a fejpályaudvarok jelentik – derül ki a bejegyzésből.

A Déli Körvasúton a nyugatról Székesfehérvár, Tatabánya, Pusztaszabolcs felől érkező elővárosi vonatok Budapest fontos csomópontjain át továbbhaladhatnak Cegléd, Pécel, Gyömrő vagy akár a személyforgalom előtt tavaly újból megnyílt külső körvasúton át Újpest - Óbuda felé.

 

Galéria

VasútfejlesztésDuna Aszfalt Zrt.Budapest Fejlesztési Központ (BFK)Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Speciálterv Építőmérnöki Kft.Déli összekötő vasúti Duna-hídhídépítés

Hírlevél

Hirdetés