A hídépítők hagyományos szertartását ezúttal Budapest egyik legjelentősebb projektjén alkalmazták a Duna Aszfalt által szervezett eseményen.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk február végén fontos mérföldkőhöz érkezett a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése: helyére kerül a megújuló híd harmadik vágányának utolsó hídeleme, ezzel a hídszerkezet átjárhatóvá vált.
A híd rekonstrukciója a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) együttműködésében épülő Déli Körvasút fejlesztésének első üteme. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi el. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
A műtárgy átkelésre alkalmassá válását jelző hordógurítási ünnepséget a Duna Aszfalt Kft. szervezésében tartották meg.
A rendezvényen visszaemlékeztek a hagyomány alapjául szolgáló mesére is, miszerint a hídépítők egykor az ördöghöz fordultak segítségért egy igencsak bonyolult híd felépítéséhez. Az ördög a segítségéért cserébe a hídon elsőként átkelő lelkét kérte. A babona szerint tehát aki elsőként kel át egy új hídon, azt balszerencse éri. A rafinált hídépítők azonban kijátszották az ördögöt egy üres hordó maguk előtt történő gurításával: így a hordó lesz az első, őt éri a balszerencse.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.