2024.03.19, Kedd
Újabb vasútvonalat villamosítanak a keleti országrészben, kétszer gyorsabbak lesznek a vonatok
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Újabb vasútvonalat villamosítanak a keleti országrészben, kétszer gyorsabbak lesznek a vonatok

mti

2021.08.04. 07:22 - Hegedűs Gergely

A kormány friss döntése szerint 40,9 milliárd forinttal járul hozzá a Szeged-Röszke vasúti vonalszakasz felújításához.

Hirdetés

Felújítják és villamosítják a vasútvonalat Szegedtől a röszkei határig - tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-t. A csongrád-csanádi megyeszékhely és Szabadka között teljes hosszban megújuló vasúti összeköttetés magyarországi szakaszának munkálataira biztosított forrást a kormány egy friss döntéssel.


A Budapest-Belgrád projekt kivitelezését is támogatja ez a beruházás

A 13,3 kilométeres Szeged-Röszke vasútvonal átépítésével és villamosításával az érintett nagyvárosok, regionális központok elérhetősége javul. A kormány által közel 40,9 milliárd forinttal támogatott beruházás további haszna, hogy megfelelő minőségű kerülőutat kínál majd a Budapest-Belgrád korszerűsítés miatt szükséges vágányzár idejére. 

A megújuló vonalszakasz ugyanis a vonatok számára kerülőutat biztosít a gigaberuházás miatt Szabadka és Kiskunhalas között szükségessé váló teljes kizárásos vágányzár idejére.

A közlekedési infrastruktúrafejlesztések jelentős szerepet tölthetnek be Magyarország határmenti területeinek gazdasági-társadalmi fejlődésében, az egykor természetes egységet képező térségek összekapcsolásában" - hangsúlyozta a közlemény. Hozzáteszik, ezzel a projekttel a személyszállítás színvonala érdemben javul Szeged és az észak-bácskai települések között.


Kétszeresére gyorsul a vonatközlekedés

A jelenleg 60 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pályaszakaszon 80-120 kilométerrel járhatnak majd a vonatok. A vonalat villamosítják, vonatbefolyásoló, távvezérlő és biztosítóberendezéseket telepítenek. Röszke állomás vágányhálózatát korszerűsítik, az új megállóhelyen, Szentmihálytelken is magasperon, esőbeállók, P+R és B+R parkolók épülnek. A fejlesztés összekapcsolódik a szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig zajló felújítással.

Az ITM a napokban megjelent kormányhatározat értelmében támogatási szerződést köt a MÁV-val a projekt megvalósításáról. A vasúttársaság korábban feltételes közbeszerzési eljárást folytatott le a kivitelezésre. A nyertes vállalkozóval aláírt szerződés a szükséges forrás rendelkezésre állásával hatályba lép.

A tervezési és építési munkálatok várható időigénye 14 hónap, a fejlesztés így akár már jövőre befejeződhet.


Ezzel a három projekttel folytatják a villamosítást

A közleményben Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár hangsúlyozta, a berházás által 500 kilométer fölé növelik a 2010 óta villamosított vonalak összes hosszát. "A Szeged és Hódmezővásárhely között új, átszállásmentes kapcsolatot teremtő innovatív vasútvillamos létrehozásával átfogó vasúti szolgáltatásfejlesztésbe kezdtünk a régióban. A vajdasági magyarok anyaországi kapcsolatait is szorosabbra fűző újabb beruházás e folyamat soron következő eleme" - jelezte az államtitkár.

Hozzátette, a folytatásban az elsők között a Szombathely-Kőszeg, Debrecen-Balmazújváros és Balatonfüred-Tapolca szakaszokon válthatunk majd a tisztább elektromos vontatásra"

VasútfejlesztésMÁVSzegedRöszke

Hírlevél

Hirdetés