A BFK megrendelésében az új megálló kiviteli tervei 2022 elejére elkészülnek, a kivitelezés jövő nyáron kezdődhet a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megkapta az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól a Hungária körútnál létesülő új megálló építésére - olvasható Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatójának Facebook posztjában.
A megállóval a hatvani és az újszász-szolnoki vasútvonal személy- és zónázó vonatainak (S80, Z80, S60, Z60) utasai kapnak majd fontos átszállópontot elsősorban az 1-es villamosra, de a 37-es, 28-as és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra.
Innen lehet majd megközelíteni a Közlekedési Múzeum új épületét, a környező lakóterületeket, az Operaház Eiffel Csarnokát, a Hidegkuti Nándor Stadiont és a Népliget északi részét is
– olvasható a bejegyzésben.
A Rákosnál szétágazó hatvani, 80a jelű és újszászi, 120a jelű vonal együttesen 42 ezer ingázót szolgál ki. Régi terv az, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatok számára, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig a vonatok nem állnak meg, a belvárost körülvevő irodai, munkahelyi, kereskedelmi zónát feltáró körgyűrűs 1-es villamosra nem lehet átszállni.
Vitézy Dávid a közleményben kitért arra, hogy az előzetes forgalmi modellezések azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón, főleg az 1-es villamossal való kapcsolat miatt.
A bejegyzésben Vitézy Dávid úgy fogalmazott:
a Közlekedési Múzeum megálló igényes építészeti kialakítására garancia, hogy terveit magának az új múzeumnak a nemzetközi építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a BFK a Diller Scofidio + Renfro építésziroda segítségével.
Hozzátette: a tervezési szerződés ezen elemét a BFK átvette a Múzeumtól. A beruházást a BFK a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel konzorciumban készíti elő és valósítja meg, Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, a MÁV-val együttműködésben.
Három vágányhoz három peron készül, erre azért is van szükség, mert itt az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak.
A megálló teljesen akadálymentes lesz, a peronokról összesen öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.
Az aluljáró a két kijárat felé szélesedik, a déli a múzeum előtere, illetve a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út felé vezet, az északi pedig a Hungária körút, valamint a MÁV telep első utcája felé. Az aluljáró fala a tervek szerint egy műalkotásnak is helyet ad majd.
Következő lépésben a kiviteli tervek 2022 elejére elkészülnek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében.
Itt már most is zajlik ugyanis az építkezés: a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány épül. Az új megálló tervei a most épülő harmadik vágányhoz illeszkednek,
maga a vasúti megállóhely 2024-re készülhet el.
Vitézy Dávid arra is kitér, hogy a megállónál a tervek szerint 120 kerékpárt hagyományos, 30-at zárható tárolókban lehet majd lerakni.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.