Az új vonalat a BFK és a NIF felügyeletével a Főmterv tervei alapján az R-Kord kivitelezi.
Megkezdődött a kivitelezés, épül a 80a-120a vasútvonalak, tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető vonalakon az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között – írja a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-posztjában.
A leendő Közlekedési Múzeum és annak tervezett új vasúti megállója mellett, a volt Északi Járműjavító udvarán a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megbízott R-Kord Kft. kivitelezésében már az új, a Hungária körút és az 1-es villamos felett átvezető híd előkészítési munkáit végzi, ahogy a tervező Főmterv Zrt. képein is látszik.
A fejlesztéssel a BFK arra törekszik, hogy több elővárosi és távolsági vonat tudjon közlekedni ezekről a vonalakról a Keletibe.
A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik ma is naponta 42 ezer ingázóval
- emeli ki Vitézy Dávid.
A most átépülő belső szakaszon új megállót is terveznek: ez várhatóan a Hungária körútnál, az új vasúti hídtól és a Könyves Kálmán körúttól keletre, a volt Északi Járműjavító mellett kapna majd helyet. Az új vasúti megálló terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a BFK, a Diller Scofidio + Renfro építésziroda segítségével.
Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok (S60, Z60, S80, Z80) kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra
és az állomást a BFK modelljei szerint akár 10 ezer utas is használhatja naponta, így forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető. Az új megálló a vonatok jelentős része számára kiváltja a rákosi megállást majd.
A vezérigazgató még hozzáteszi: komplex fejlesztésről van szó, amit valójában csak a hozzá kapcsolódó projektekkel együtt érdemes vizsgálni, mivel az elővárosi vonatok száma csak úgy növelhető kellő mértékben, ha a vonalak kapacitását is végig bővítik.
Rákos és Hatvan között jelenleg is zajlik és már a végükhöz közelítenek a hatvani vonal munkálatai egy jelentős vasútfejlesztési beruházás keretében (ezt Rákos és Gödöllő Között a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. konzorciuma, Gödöllő és Hatvan között pedig a Swietelsky Vasútépítő Kft. építi).
Most tehát az eddig kimaradt, és a hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen budapesti szakasz fejlesztése kezdődik meg: a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig rövidesen megkezdődik a következő fejlesztés előkészítése a Budapest Fejlesztési Központban.
A teljjes fejlesztéssorozat így összesen négy elemből áll:
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.