Ütemtervnek megfelelően halad a STRABAG, a Belfry, a Swietelsky Vasúttechnika és a Thales a 80a vasútvonal korszerűsítésével.
A fővárosi agglomerációs közlekedés egyik legfontosabb vasútvonalának korszerűsítése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg.
A Rákos – Gödöllő vonal közötti vasúti pálya korszerűsítése a STRABAG Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft., a Gödöllő – Hatvan pálya építkezése a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében valósul meg. A biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi. A három alprojektből összeálló, Rákos és Hatvan közötti 80a jelzésű vasútvonalon zajló munkálatokról a magyarepitok.hu rendszeresen tájékoztat.
A NIF közleménye szerint jelenleg
a péceli állomáson folyamatban van a perontetők építése, a gyalogos aluljáró pedig 2021 tavaszára készül el.
A településen a Pesti út és a Rákóczi utca között épülő új felüljárót 2020 decemberében már átadták a közúti forgalomnak, a gyalogosok és kerékpárosok számára készült korláttal elválasztott részt legkésőbb teljes projekt befejezésekor, 2021 októberében használhatja a lakosság.
Isaszegen a 2020 novemberében forgalomba helyezett felüljáró környezetében további munkavégzés folyik. A közúton haladók egyelőre ideiglenes nyomvonalon, sebességkorlátozás mellett tudják elérni a települést.
Az isaszegi vasútállomás környezetének térburkolásával és az útépítési munkákkal már elkészültek, a felvételi épület felújítása folytatódik.
A peronok és az állomás két oldala közti akadálymentes gyalogos közlekedés érdekében megkezdődött a liftek beépítése.
Gödöllőn a Köztársaság úti felüljárót először a közúti forgalom számára nyitották meg, majd ezt követően 2020 decemberében a gyalogos és kerékpáros forgalom is birtokba vehette a felüljárót.
Gödöllőn a vasútállomás előtérének kialakításán is dolgoznak, miközben az utasok már használhatják a területet a gyors közlekedés érdekében. Az egyetem oldalán elhelyezkedő akadálymentesítés kiépítése még zajlik, befejezése előreláthatólag 2021 márciusában várható.
Aszódon megújult a buszvégállomás,
elkészült a P+R parkoló, valamint a MÁV Pályafenntartási Főnökség és a biztosítóberendezési szakaszok épületegyüttese is.
Itt a felvételi épület befejező munkálatait még végzik.
A bagi állomáson elkészült az új felvételi épület, megépült az új buszforduló és a P+R parkolók is. A gyalogos felüljáró befejező munkálatai folyamatban vannak. Végül pedig Máriabesnyő vasútállomáson megújították és kibővítették a felvételi épületet, valamint a perontető is visszakapta eredeti formáját.
Az idei és az elkövetkező évek a magyar vasúti fejlesztések szempontjából kiemelkedő jelentőségűek. A cikkünkben részletezett beruházás csak egy számos másik közül, melyekről ma megjelent összefoglaló anyagunkban olvashatnak.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.