A kisvasút útvonala a környékbeli turisztikai látványosságokat köti össze.
Szeptember végén számolt be lapunk a Tiszakécske területén megvalósult nagyszabású fejlesztésről; a tiszakécskei Holt-Tisza rehabilitációjának befejezésével a Közép-Tisza mentén mintegy 60 hektáron élesztették újjá a Holt-Tisza három holtágának élővilágát. A projekt egyik legfőbb eleme az újonnan kialakított Nádirigó-sétány.
Hétfőn a település polgármestere újabb fejlesztésről adott hírt: közel félmilliárd forint pályázati támogatásból és önkormányzati forrásból újították fel, illetve bővítették a keskeny nyomtávú Tisza-parti kisvasutat Tiszakécskén. Tóth János elmondta,
augusztusban volt ötven éve, hogy elindult a tiszakécskei kisvasút, amely tizenkét év szünet után most kibővített sínpályán és felújítva indulhatott újra.
A városi kisvasút felújítási munkálatai tavaly ősszel kezdődtek, amelynek során az eredetileg 1,2 kilométeres sínpár egy részét elbontották, és a megmaradó 600 méteres pályaszakaszhoz további 1000 métert építettek, így ma már a Lübbecke-háztól a Tisza-parti üdülőterületig öt megállón keresztül utazhatnak a Tiszakécskére látogatók.
A kisvasút útvonala a környékbeli turisztikai látványosságokat köti össze, ezzel is javítva a belföldi turizmus lehetőségeit - fogalmazott a polgármester.
Tóth János kiemelte: a kisvasútnak a végállomásain kívül három megállóhelye van: az elsőt a Miskó István sétány játszóterénél, a másodikat a szintén a sétányon található, májusban átadott 21 méteres csúcsmagasságú új kilátónál, a harmadikat pedig a sportcentrum mögött, a tervezett új közösségi térnél, a Zsibongónál alakították ki.
A projekt keretében mozdonyszín is épült, a mozdonyt és a vagonokat pedig eredeti állapotukba állították helyre. Az új szakasz, a kilátó és a mozdonyszín építésére, valamint a gördülő szerelvény felújítására 235 millió forintot nyert a város még 2016-ban a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat koordinálása alatt álló Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán.
A vasúti pálya felújításához és az új szakasz megépítéséhez pedig 222 millió forint támogatást biztosított az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A városnak ezen túl 14 millió forint önerőt kellett biztosítania, hogy a projekt összesen 471 millió forintból megvalósulhasson - tette hozzá a polgármester.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.