2024.12.11, Szerda
Fontos horvátországi szakaszon végez vágányszabályozást a Vasúttechnika
magyarepitok.hu

Fontos horvátországi szakaszon végez vágányszabályozást a Vasúttechnika

magyarepitok.hu

2022.04.27. 18:30 - Bíró Beáta/Kárpáti László

Egy Zágrábot érintő vasútvonalon dolgozik nyár végéig a magyar cég, hamarosan pedig Romániában és Dániában is megmutathatja tudását, szakmai felkészültségét.  

Hirdetés

A horvát fővárostól Zapresic megállóig tartó mintegy 30 kilométeres munkaterületen, szakaszon szabályozza az érintett vasúti kitérőket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektcsapata. A munka egy több éve tartó nagyszabású rekonstrukció része, amelyben korábban a vágányok alépítménycseréje is megtörtént - két évvel ezelőtt ebben a munkában is részt vett a magyar cég - a mostani ütem, amely a kitérők cseréjét tartalmazza pedig a teljes felújítás befejező része.

 

 

A projekt várhatóan nyár végéig tart: a magyarok hétvégente dolgoznak, mert ilyenkor könnyebben megoldhatók a vonatmentes időszakok. A vonalon ugyanis nemcsak az elővárosi forgalom jelentős, hanem a tehervonat-forgalom is erős.  

 

Fotók: Kércz Viktor/magyarepitok.hu

 

Ottjártunkkor Podsused állomáson dolgoztak a Vasúttechnika szakemberei, a részletekbe ezúttal is Károly Szabolcs projektfelelős avatott be minket. Mint mondta: csakúgy, mint Ausztriában, itt is az osztrák anyacég megbízásából dolgozik a magyar társaság. A kitérő építését a horvát leányvállalat már korábban elvégezte, a magyarok a vágányszabályozásért felelnek. Az átépítésre azért volt szükség, mert a pálya nagyon idős és elhasználódott a nagy mennyiségű és súlyú személy- és tehervonat alatt.

 

 

A legnagyobb kihívás Károly Szabolcs elmondása szerint a koordináció, ütemezés, hiszen több igényt és elvárást is össze kell hangolni. Fontos, hogy a horvátok kéréseinek eleget tudjanak tenni, de a magyar ütemtervet is tudják tartani: a munkához ugyanis minden alkalommal szabaddá kell tenni a Vasúttechnika szükséges munkagépeit.

A vágányszabályozásról stábunk videót is készített: 

 

 

 

Podsused állomáson a magyar szakemberek a 08475/4 S kitérő szabályozó gépet használták. Ez az óriásgép közkedvelt a magyar vasútépítésben is, mert erős és megbízhatóan jó minőségben dolgozik.

 

 

A mostani igazi nemzetközi csapatmunka: nemcsak horvát és magyar, hanem osztrák kollégák is részt vettek benne: ők a GEDO-rendszerért feleltek. Ez egy lézeres mérési eljárás, amellyel a pályageometriai adatokat ellenőrzik, precízen tudják felmérni a hibákat. Kitűzik a vágányt, meghatározzák a méreteit. Ezeket az adatokat továbbítják a vágányszabályozó gépnek, amely milliméter pontossággal a megfelelő helyre teszi a vágányt. A gép közepén rázással tömöríti a betonalj alá a zúzott követ, hogy megtartsa a megfelelő pozícióban a pályát.  

 

 

Az eredményes munka elengedhetetlen feltétele a kölcsönös, maximális együttműködés. A horvát építésvezetőkkel és művezetőkkel évek óta jó a magyar vállalat kapcsolata, a közös munkák mindig zökkenőmentesek és precíz végeredményt hoznak.

A Vasúttechnika csapata hamarosan az érintett vasúti szakasz egy másik állomásán folytatja a kitérők szabályozását.   

A Swietelsky Vasúttechnika folyamatosan részt vesz vasútfejlesztési munkákban Európa több országában. Áprilisban egy Bécshez közeli vasúti szakaszon bontották a vágáynt, amelyről lapunk is beszámolt. 

Galéria

VasútfejlesztésSwietelsky Vasúttechnika Kft.Swietelsky AG Bahnbauvasútfejlesztésvasútépítés

Hírlevél

Hirdetés