Egy Zágrábot érintő vasútvonalon dolgozik nyár végéig a magyar cég, hamarosan pedig Romániában és Dániában is megmutathatja tudását, szakmai felkészültségét.
A horvát fővárostól Zapresic megállóig tartó mintegy 30 kilométeres munkaterületen, szakaszon szabályozza az érintett vasúti kitérőket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektcsapata. A munka egy több éve tartó nagyszabású rekonstrukció része, amelyben korábban a vágányok alépítménycseréje is megtörtént - két évvel ezelőtt ebben a munkában is részt vett a magyar cég - a mostani ütem, amely a kitérők cseréjét tartalmazza pedig a teljes felújítás befejező része.
A projekt várhatóan nyár végéig tart: a magyarok hétvégente dolgoznak, mert ilyenkor könnyebben megoldhatók a vonatmentes időszakok. A vonalon ugyanis nemcsak az elővárosi forgalom jelentős, hanem a tehervonat-forgalom is erős.
Ottjártunkkor Podsused állomáson dolgoztak a Vasúttechnika szakemberei, a részletekbe ezúttal is Károly Szabolcs projektfelelős avatott be minket. Mint mondta: csakúgy, mint Ausztriában, itt is az osztrák anyacég megbízásából dolgozik a magyar társaság. A kitérő építését a horvát leányvállalat már korábban elvégezte, a magyarok a vágányszabályozásért felelnek. Az átépítésre azért volt szükség, mert a pálya nagyon idős és elhasználódott a nagy mennyiségű és súlyú személy- és tehervonat alatt.
A legnagyobb kihívás Károly Szabolcs elmondása szerint a koordináció, ütemezés, hiszen több igényt és elvárást is össze kell hangolni. Fontos, hogy a horvátok kéréseinek eleget tudjanak tenni, de a magyar ütemtervet is tudják tartani: a munkához ugyanis minden alkalommal szabaddá kell tenni a Vasúttechnika szükséges munkagépeit.
A vágányszabályozásról stábunk videót is készített:
Podsused állomáson a magyar szakemberek a 08475/4 S kitérő szabályozó gépet használták. Ez az óriásgép közkedvelt a magyar vasútépítésben is, mert erős és megbízhatóan jó minőségben dolgozik.
A mostani igazi nemzetközi csapatmunka: nemcsak horvát és magyar, hanem osztrák kollégák is részt vettek benne: ők a GEDO-rendszerért feleltek. Ez egy lézeres mérési eljárás, amellyel a pályageometriai adatokat ellenőrzik, precízen tudják felmérni a hibákat. Kitűzik a vágányt, meghatározzák a méreteit. Ezeket az adatokat továbbítják a vágányszabályozó gépnek, amely milliméter pontossággal a megfelelő helyre teszi a vágányt. A gép közepén rázással tömöríti a betonalj alá a zúzott követ, hogy megtartsa a megfelelő pozícióban a pályát.
Az eredményes munka elengedhetetlen feltétele a kölcsönös, maximális együttműködés. A horvát építésvezetőkkel és művezetőkkel évek óta jó a magyar vállalat kapcsolata, a közös munkák mindig zökkenőmentesek és precíz végeredményt hoznak.
A Vasúttechnika csapata hamarosan az érintett vasúti szakasz egy másik állomásán folytatja a kitérők szabályozását.
A Swietelsky Vasúttechnika folyamatosan részt vesz vasútfejlesztési munkákban Európa több országában. Áprilisban egy Bécshez közeli vasúti szakaszon bontották a vágáynt, amelyről lapunk is beszámolt.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.