A Swietelsky Vasúttechnika egy Bécshez közeli vasúti szakaszon bizonyította szakértelmét az anyacég megbízásából.
Az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasutak Ausztria) beruházásában újul meg a Bécs - Marchegg közötti vasút egyik szakasza, amelynek kivitelezési munkái a Swietelsky AG-hoz tartoznak. Az érintett szakaszon, a Bécs és Raasdorf közti rész vágánybontási munkáit az anyacég megbízásából a Swietelsky Vasúttechnika Kft. csapata végezte el.
Stábunk a helyszínen örökítette meg a rövid, kétnapos munkát.
A részletekről Károly Szabolcs projektfelelős számolt be lapunknak. Ő készítette elő a munkafolyamatot, koordinálta a dolgozókat. Egy ilyen külföldi bevetés esetén nem kis feladat a dokumentáció, a dolgozók papírjainak elintézése a külföldi szabályoknak megfelelően.
A Vasúttechnika egy 2944 méter hosszú vágány bontására és az alátámasztó betonaljak elszállítására kapott megbízást. Mint megtudtuk: az érintett szakaszon a vágányok rossz állapota miatt volt szükség a bontásra, amely után feltehetően az alépítményt is meg kell erősíteni, az ágyazatot pedig újjáépítik, majd lefektetik az új pályát – ezeket a munkálatokat azonban már nem a magyar cég végzi.
A Vasúttechnika a vágánybontásban vett részt, a projektre 18 fő érkezett Magyarországról, főként gépkezelők.
A munkát egy SMD 80 vágányátépítő nagygép segítségével végezték el. A jármű 60 méter hosszú és három féle üzemmódra képes: tud vágányt bontani, pályát átépíteni és új vágányt fektetni. A vágánybontás után a betonaljakat is elszállították az óriásgéphez kapcsolt vagonok segítségével. A teljes szerelvény hossza elérte a 450 métert.
A gép érdekessége, hogy miután a bontásnál gyakorlatilag kiszedi maga alól a síneket és a betonaljakat, ezért a gép hátsó része már nem a síneken megy, hanem lánctalpon. Egy speciális segédtengelynek nevezett kerék pedig újra visszavezeti a sínekre, a munkafolyamat végén.
A munka egyik kihívása volt, hogy a szomszédos vágányon folyamatos volt a vonatközlekedés. Ilyen esetekben a balesetek megelőzése végett szigorú szabályokat kell betartani. Egy automatikus berendezés szirénával és jelzőfénnyel hívja fel a figyelmet a vonat közeledtére, ekkor a vágányon dolgozóknak szabaddá kell tenni a szomszédos vágányt, azon senki nem tartózkodhat.
Mint a projektet irányító Károly Szabolcs elmondta: jó a viszony az osztrák kollégákkal. Igaz a magyar csapatból nem mindenki tud németül, de megértetik magukat és nincs fennakadás a kommunikációban. A külföldi küldetéseket alapvetően kedvelik a Vasúttechnika munkatársai – ez tapasztalatszerzés és a tapasztalatok bővítése szempontjából is fontos a cégnek és a munkavállalóknak egyaránt.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.