Jelenleg a vasút fölött átvezető közúti felüljáró átépítése, valamint az összekötő úton a védőréteg építési munkálatai folynak.
Ütemterv szerint halad a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló bicskei intermodális csomópont fejlesztése. A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a projekt következő lépéseként megkezdődött a bicskei vasútállomás gyalogos felüljárójának a bontása, aminek a leglátványosabb kiemelési munkálata a héten megtörtént - vágányzár mellett.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap terhére valósul meg. A kivitelezést a V-Híd Építő Zrt. végzi nettó 9.924.882.416 forint értékben.
A projekt általános célja többek között a közösségi közlekedés színvonalának, valamint a szolgáltatás minőségének javítása a közlekedők igényeinek megfelelően.
A projekt komplexitását mutatja, hogy a bicskei vasútállomás térségének fejlesztési feladatai két fő ütemben valósulnak meg. A projekt 2021 júniusában kezdődött meg, azóta kül- és belterületi munkavégzés van folyamatban. Jelenleg az első ütem munkálatai zajlanak, amely várhatóan 2023 októberében készül el.
A vasútállomástól nyugatra épülő új – Tatai út és Csákvári út közötti – összekötő út alépítményi munkái, az épületbontási és fakivágási munkálatok befejeződtek. Jelenleg a vasút fölött átvezető közúti felüljáró átépítése, valamint az összekötő úton a védőréteg építési munkálatai folynak.
Részben befejeződtek a gyalogos peronaluljáró meghosszabbításának 2021. második felében megkezdődött munkálatai a lépcsőkar és a liftakna építésével együtt, így lehetőség nyílt a meghosszabbított aluljáró ideiglenes forgalomba helyezésére. Ezt követően indult meg a gyalogos vasúti felüljáró elbontása.
2021. második felében kezdetét vette a déli oldalon megvalósuló P+R parkoló és körforgalom, a vasúti közrakodó vágányok burkolt rakterületének, és azok megközelítő útjának kivitelezése, a fejlesztéssel érintett terület csapadékvíz-elvezető rendszerének kialakítása, átépítése és a közműkiváltási munkák ütemezett megvalósítása. Az erre vonatkozó munkálatok továbbra is folyamatosan zajlanak.
2022. második negyedévében folytatódik az összekötő út védőrétegének építése, valamint a déli P+R parkoló és körforgalom földmunkái, továbbá az új rakodóvágányok nagytömegű föld- és vágányépítési munkái. Ezzel együtt a gyalogos vasúti felüljáró bontási munkálatai is tervezetten befejeződnek majd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.