A Colas kivitelezésével a térségben elsőként jött létre ilyen árvízvédelmi eszköz; a Tisza és a Körös töltését is megemelték.
Lezárult az árvízvédelmi kockázatot csökkentő, 12 milliárd forintos költségvetésű beruházás az Alsó-Tisza mindszenti és a Hármas-Körös torkolati szakaszán. A Colas Alterra Zrt. által kivitelezett beruházás javította az Alsó-Tisza-völgy árvízvédelmi helyzetét, csökkentette az árterek elöntésének veszélyét.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság összefogásával megvalósított fejlesztés mindezek mellett mérsékli az árvízvédekezés költségeit, továbbá hozzájárul a védett ártéri területek és az ott található egyedülálló természeti értékek megóvásához is.
A projekt megvalósítása mérnöki szempontból kiemelkedő, több mint egymillió köbméter föld megmozgatásával járó beruházás volt, melynek során többek közt a Tisza alsó szakaszán újdonságnak számító árvízkapukat telepítettek.
A térség elmúlt ötven évének legjelentősebb árvízvédelmi fejlesztési projektje Baks, Szentes, Mindszent, Szegvár és Apátfalva külterületeit érintette. A fejlesztés az itt élő több mint 45 ezer ember biztonságát javítja majd.
Lapunk korábbi információ szerint a Colas Alterra a kivitelezés során:
Mindezek mellett árvízkapu épült a Dongéri-főcsatorna és a Sámson-Apátfalvai-főcsatorna torkolatánál is. Így a továbbiakban a magas vízszintek idején nem éri árvízi terhelés a csatornák töltéseit.
Az igazgatóság 20-20 mobilszivattyút is vásárolt annak érdekében, hogy a térségben összegyűlő belvizet árvizek idején is át tudják emelni a Tiszába.
A projekt része volt a korábbi árvizek idején megsérült Mindszent I. szivattyútelep és az ahhoz kapcsolódó, árvízi kockázatot jelentő műtárgyak elbontása, valamint a Mindszent II. szivattyútelep felújítása és kapacitásának bővítése is. Átépítették a térségben jelentős szerepet betöltő Felső-Kurcai és Kurcatoroki zsilipet, és teljeskörű felújításon esett át két gátőrtelep.
Egyre összetettebb vízelvezetési koncepcióra és megoldásokra van szükség a mind inkább szélsőséges időjárási körülmények miatt. Az esővíz átmeneti tárolása és ellenőrzött módon történő elvezetése olyan kihívást jelent, amelyhez megbízható partnerre van szükség. Az ACO pontosan az ilyen feladatokhoz fejlesztette ki a Stormbrixx rendszert, amely az igényeknek megfelelően rugalmas és nagy teljesítményű is egyszerre. Több év fejlesztési munka eredményeként a Stormbrixx HD, illetve SD változata minden alkalmazást lefed.
A fővárosi budai fonódó villamoshálózaton akadálymentessé tettek két megállót, átépítették a gyalogátkelőket, a vágányok mellett gömbsüvegsort helyeztek el, a munkálatokat a Colas Alterra végezte el.
A NIF Zrt. beruházásaiban a kivitelezők a Budapest-Balaton kerékpáros összeköttetés összes szakaszán dolgoznak majd 2021-ben.