A szivattyút a kivitelező Kötiviép’B Kft. szállítja le az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság részére.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Kötiviép'B munkájával gát, árvízvédelmi zsilip és szivattyúállás is épül a Nyergesújfalu és Tát közötti nyílt ártéri Duna-szakaszon Komárom-Esztergom megyében. A létesítmény célja, hogy megteremtse a Nyergesújfalu-Dunaalmás öblözet és az ipari park árvízvédelmi biztonságát.
Az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság területén jelenleg is folyik a "Nyergesújfalu projekt - az Esztergomi kistérség hosszú távú árvízi biztonsága és ármentesítése érdekében szükséges árvízvédelmi fejlesztések" elnevezésű projekt – olvasható az Igazgatóság honlapján.
A beruházás célja az árvízi részöblözet védettségét biztosító elsőrendű árvízvédelmi mű kiépítése.
A projektet az Országos Vízügyi Főigazgatóság valósítja meg, ám a megépülő létesítmények vagyonkezelését és fenntartás-üzemeltetését az észak-dunántúliak látják majd el.
A fejlesztés keretében egy nagyteljesítményű dízel mobilszivattyút szereztek be, melynek üzempróbáját az ASG Vízgép Kft. tatabányai telephelyén tartották a közelmúltban. Az üzempróba jól sikerült, amelynek során az ASG mérnökei bemutatták a mobilszivattyú használatát. A szerkezetet ezután a gépészek ki is próbálták, és közel egy óra hosszat működtették különböző fordulatszámon.
A szivattyút a kivitelező Kötiviép’B Kft. szállítja le az Igazgatóság részére, de előtte szükséges volt az úgynevezett nedves üzempróbát megtartani.
A mobilszivattyú feladata lesz az árvízi időszakban a töltés mögötti területekről átemelni a belvizet.
Teljesítménye igazodik ehhez az elváráshoz, az emelőmagassága 10 méter, a maximális vízhozam 500 liter/másodperc.
A mobilszivattyúnak – nevéből adódóan – nem lesz állandó helye a töltésen, hanem szükség esetén kiszállítják és behelyezik az előre kialakított szivattyúállásba.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.