A Kötviép'B munkájával a gátat, árvízvédelmi zsilipet és szivattyúállást is építenek, valamint a patak torkolati szakaszán egy víztározót is kialakítanak.
Megkezdődött egy közel egy kilométeres gát építése a Nyergesújfalu és Tát közötti nyílt ártéri Duna-szakaszon Komárom-Esztergom megyében - közölte reggel az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF). A tájékoztató szerint a beruházásra a kormány az idei költségvetésből 1,5 milliárd forintot, a jövő éviből pedig 425 millió forintot biztosít. A projekt kivitelezését a Kötiviép'B Kft. vállalta el - tudta meg lapunk az OVF alá tartozó Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóságtól.
A létesítmény célja, hogy megteremtse a Nyergesújfalu-Dunaalmás öblözet és az ipari park árvízvédelmi biztonságát.
A védmű első, 120 méteres szakaszán a természetes domborzatot a mértékadó árvízszintet 120 centivel meghaladó magasparttá alakítják. Ezt követően 900 méteren földtöltés építésével biztosítják majd az árvízvédelmet.
A létesítmény megépítéséhez összesen mintegy 60 ezer köbméter anyagot használnak majd fel.
A gát és a Sándor-patak keresztezésében árvízvédelmi zsilipet és szivattyúállást építenek, valamint a patak torkolati szakaszán egy 30 ezer köbméteres víztározót létesítenek a patakon érkező gyors lefolyású árhullámok miatt.
A kivitelezési munkálatok várhatóan 2021 tavaszáig tartanak.
A beruházás ideje alatt a munkaterület lehatárolás és anyagbeszállítás miatt várhatóan forgalomterelésekre kell számítani.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.