Hirdetés


Kiemelt beruházás lett a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest kerékpárút megvalósítása
bringaznielmeny.hu

Kiemelt beruházás lett a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest kerékpárút megvalósítása

magyarepitok.hu, bringaznielmeny.hu

2016.08.01. 10:07

A kormány gyorsítja a bicikliutak turisztikai fejlesztését: nyolc jelentős projekt indul, köztük a Balatoni Bringakör megújítása.


A június 30-i kormányinfón beszámoltunk róla, hogy a kormány elégedetlen az elmúlt években lezajlott kerékpárútépítési programmal, és annak megújítását tervezi, elsősorban turisztikai céllal. Ennek megfelelően a kabinet módosította az országos közúti közlekedési projektek és a  hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listáját. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint a döntéssel kiemelt beruházássá vált:

  • a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal kiépítése (Budapest–Etyek–Velence–Székesfehérvár–Balatonakarattya),
  • Balatoni Bringakör komplex fejlesztése,
  • az EuroVelo 6 útvonal komplex fejlesztése (Rajka–Dömös, Budapest–Szentendre, Budapest–Dunakeszi, Budapest–Érd–Százhalombatta szakaszok),
  • a Kis-Balaton térségében a Keszthely–Sármellék kerékpáros útvonal kiépítése,
  • a Tisza-tónál a Tiszafüred–Poroszló kerékpáros útvonal fejlesztése,
  • a Bodrog mentén a Tarcal–Tokaj-Bodrogkeresztúr kerékpáros útvonal fejlesztése,
  • a Felső-Tisza mentén a Tokaj–Tiszabecs kerékpáros útvonal fejlesztése
  • és a Hajdúságban a 47-es út mentén a Tépe–Berettyóújfalu kerékpáros útvonal kiépítése.

A Budapest-Balaton útvonalnak már korábban elkészült a megvalósíthatósági tanulmánya, ebből kiderült, a nyomvonalnak csak egy-egy rövid, nem összefüggő szakasza van jelenleg kiépítve a mintegy 90-120 km hosszúságú útvonalon.

A Balatoni Bringakör hossza 208.1 km, melyből 105.6 km önálló kerékpárút és 4 km kerékpársáv, viszont 98.5 km közúton kijelölt kerékpárút (elsősorban a déli parton), melyből 1.5 km forgalmas úttesten halad. Ráadásul az elmúlt években a szükséges felújítási és fenntartás-üzemeltetési munkák elmaradása miatt a létesítmények állapota leromlott. Ezen felül az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt a kerékpározók száma, így a nyári időszakban a kerékpárutak kapacitása sem megfelelő.

A hazánkba Szlovákiából beérő EuroVelo 6 kerékpáros útvonalon a mintegy 280 km hosszúságú Rajka–Budapest szakaszt tervezik kiépíteni. A tervekben a meglévő infrastrukturális elemek hasznosítása, fejlesztése, illetve új szakaszok – esetenként új hidak – kialakítása szerepel. Mindezek mellett táblázást és pihenőhelyek elhelyezését is tervezik.

(fotó: bringaznielmeny.hu)

kerékpárút