2024.11.21, Csütörtök
A megvalósíthatósági tanulmány dönti el az R11-es esztergomi végpontját

A megvalósíthatósági tanulmány dönti el az R11-es esztergomi végpontját

magyarepitok.hu

2017.06.27. 16:42 - Hegedűs Gergely

A négysávos gyorsút Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve köti be a várost az autópályához.

Hirdetés

A beruházó NIF Zrt. ajánlati felhívást tett közzé az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat fejlesztésére. A hirdetmény szerint a leendő kétszer két sávos, R11-es gyorsút Zsámbékot nyugatról elkerülve köti be a várost az autópályához. A mostani kiírás

  • a műszaki tanulmányterv,
  • a megvalósíthatósági tanulmány,
  • költség-haszon elemzés,
  • közúti biztonsági hatásvizsgálat,
  • a környezetvédelmi dokumentáció (EVD, KHT),
  • valamint engedélyezési és kiviteli terv készítését jelöli meg feladatként.

A négysávos R11 gyorsutat az M1-es autópálya új Bicske, Mány csomópontból indulva kell megtervezni, a 102-es úton fekvő Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve. A gyorsút a 10-es számú főutat és Budapest-Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezi.

Tovább haladva a nyomvonal a 117-es főút kétszer sávos bővítésével éri el Esztergomot. A tervezendő kétszer két sávos gyorsút becsült hossza: 32 km.

A megvalósíthatósági tanulmány feladata eldönteni, hogy a gyorsút a 117-es főút és a 1117-es út csomópontjában, vagy a 117-es és a 111-es főút csomópontjában (Dorog határában), vagy az 1117-es úton az Ipari Park irányában érjen véget.

A megvalósíthatósági tanulmányt és a többi dokumentációt el kell készíteni az R11-es tovább vezetésére is Esztergomtól a 11-es főútig. A tovább vezetésnél figyelembe kell venni a későbbiekben esetlegesen megvalósuló új esztergomi Duna-híd helyét és a meglévő Esztergom-Párkány teherkomp megközelítését.

ÚtépítésEsztergomR11-es út

Hírlevél

Hirdetés