A 32 kilométeres négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a zsámbéki medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat.
A beruházó NIF Zrt. kihirdette az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat fejlesztésére kiírt közbeszerzés eredményét. Eszerint a Constreal Mérnöki Iroda Kft.-vel kötik meg a tervezési szerződést, ami
A TED-en megjelent hirdetményből kiderül, a szerződés nettó értéke 1,896 milliárd forint. A közbeszerzésre további három ajánlat érkezett: a Roden Kft. az Utiber Kft., továbbá a Főmterv Zrt., a Tura-Terv Kft. és a UNITEF-83 Zrt. alkotta konzorcium pályázott.
Ahogy azt korábban is megírtuk a mintegy 32 kilométeres négysávos gyorsút Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve köti be Esztergomot az autópályához. A zsámbéki medencében több évtizede várt fejlesztés az ottani településeken áthaladó 102-es utat tehermentesíti. Növeli szükségességét, hogy az 1990-ben megnyitott esztergomi Suzuki-gyár teherforgalma is erre megy.
A korábbi szakvélemények egy keleti elkerülő tervét támogatták (ami a lakott területektől 800 méterre haladt volna), ám a helyi civilek nyomására a nyugati elkerülő változata nyert, ami a településektől jóval távolabb halad.
Hogy a nyertes tervezőnek pontosan milyen feladatokat kell végrehajtania, azt ebben a cikkünkben részleteztük.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.