A 32 kilométeres négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a zsámbéki medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat.
A beruházó NIF Zrt. kihirdette az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat fejlesztésére kiírt közbeszerzés eredményét. Eszerint a Constreal Mérnöki Iroda Kft.-vel kötik meg a tervezési szerződést, ami
A TED-en megjelent hirdetményből kiderül, a szerződés nettó értéke 1,896 milliárd forint. A közbeszerzésre további három ajánlat érkezett: a Roden Kft. az Utiber Kft., továbbá a Főmterv Zrt., a Tura-Terv Kft. és a UNITEF-83 Zrt. alkotta konzorcium pályázott.
Ahogy azt korábban is megírtuk a mintegy 32 kilométeres négysávos gyorsút Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve köti be Esztergomot az autópályához. A zsámbéki medencében több évtizede várt fejlesztés az ottani településeken áthaladó 102-es utat tehermentesíti. Növeli szükségességét, hogy az 1990-ben megnyitott esztergomi Suzuki-gyár teherforgalma is erre megy.
A korábbi szakvélemények egy keleti elkerülő tervét támogatták (ami a lakott területektől 800 méterre haladt volna), ám a helyi civilek nyomására a nyugati elkerülő változata nyert, ami a településektől jóval távolabb halad.
Hogy a nyertes tervezőnek pontosan milyen feladatokat kell végrehajtania, azt ebben a cikkünkben részleteztük.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.