Júliusban indul a villamosítás, ami a vonalon több éve kezdődött nagyszabású felújítási munkafolyamat befejezése. Az átadás 2018-ra várható.
A Budapest-Esztergom vasútvonalon elvégzendő villamosításra a legjobb ajánlatot a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium adta, melynek további tagjai az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. és a TRSZ Kft. A kivitelezési munkák költsége 33,6 milliárd forint.
A Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti 53 kilométeres vonalon már a pályaépítéssel egy időben felállították a villamosvezetékek tartóoszlopait, ez volt az első lépés a villamosítás felé. A vasúti pálya teljes átépítése tavaly augusztusban fejeződött be. A nagyszabású felújítás végét jelentő villamosítási munkálatok idén júliusban kezdődnek. Rákosrendezőtől Esztergomig a felsővezetéket 2017 végére ígérik, a többi létesítmény átadási határideje 2018.
A vezetékek kihelyezésén túl a munkálatok részét képezi még:
A BuildEXT irodájában elkészített tervek alapján alakítják ki a Tokaj-hegyaljai Tanuszodát.
A „ KE-VÍZ 21” Zrt. húsz hónapnyi intenzív munkája eredményeként elkészült a “Bodrog-parti Athénnek” is nevezett Sárospatakon, a Tokaj-Hegyalja Egyetem helyi védelem alatt álló, több mint százéves Lechner-épületének rekonstrukciója.