Az 1,36 milliárdos, átfogó fejlesztés megnövelte az érdi lejáró kapacitását: többek közt körforgalom épült, és négysávosodott az autópályáról levezető út.
Befejeződött az M7-es autópályán Érdnél az Iparos úti csomópont átépítése, melyen a mára 65 ezresre növekedett város budapesti forgalmának jelentős része zajlik.
Az átadó ünnepségen T. Mészáros András, Érd polgármestere elmondta, az átfogó fejlesztésnek köszönhetően jelentősen bővült a csomópont áteresztő kapacitása. Megszűnnek a csúcsidőben általában több száz méteresre duzzadó kocsisorok, melyek eddig alaposan megnövelték a fővárosba való bejutás menetidejét.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a csomópont áteresztő képessége várhatóan 20-25% nő. Loppert Dániel a most átadott fejlesztést összekapcsolta a múlt pénteken megnyitott M7-M0 törökbálinti csomóponti ággal, ami szintén kiemelten fontos a dugók megszüntetésében.
Dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa arról beszélt, hogy a következő 5 évben hozzávetőleg 80 milliárd forint áll rendelkezésre a megyében a mostanihoz hasonló fejlesztések folytatására.
A környező utcák is megújultak, bővült a lehajtó
A kivitelező Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. a projekt során
A SPAR is beszállt a finanszírozásba
A kivitelezés nettó összege 1,36 milliárd forint volt, amiből 266 millió forintot a SPAR Magyarország Kft. finanszírozott. A projekttel párhuzamosan ugyanis a SPAR új áruházának felépítése is elkezdődött a csomópontnál a Market Építő Zrt. kivitelezésében.
A fejlesztéshez kapcsolódóan az Iparos út melletti Bem téren a buszfordulók megszűntek, új helyüket a SPAR Magyarország Kft. beruházásában átépülő Aszfaltozó utcában kapták meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.