Esettanulmányi versenyt szerveztek egyetemi hallgatóknak Győrben. Az első és második helyezett csapat tagjai a rendezvény támogatóinál, az ELMŰ-nél és az A-Hídnál gyakornokoskodhatnak.
Immár tizenötödik alkalommal adott otthont Győr az Országos Pénzügyi Esettanulmányi Versenynek február 10. és 12. között. A verseny az azt szervező Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar és a Közgazdász Szakkollégium, valamint a támogató vállalatok számára is fontos esemény. Középpontjában minden alkalommal egy cég által biztosított komplex esettanulmány áll, a hallgatói csapatoknak az ebben felvetett problémára kell megtalálniuk és prezentálniuk a lehetséges megoldásokat.
2017-ben az esettanulmányt az ELMŰ-ÉMÁSZ Csoport adta. A kérdés az volt, hogy a cég környezeti célkitűzését – tíz év alatt 10%-kal csökkenteni az energiafogyasztást – hogyan lehetne a leggazdaságosabban megvalósítani. A versenyzők a fűtés- és világításkorszerűsítés, az elektronikus autók, valamint a számítógépcsere környezeti és gazdasági hatását vizsgálták.
A döntőben vállalati szakemberek – köztük Nagy-Mélykuti Bence, a Hídépítő Csoport és az A-Híd Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese – értékelték a legjobb csapatok teljesítményét. A zsűriben részt vett még Jászay Tamás, az ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója, Deák Attila, a Busch-Hungária Kft. gazdasági és SCM igazgatója, dr. Farkas Péter, a Pressure Cylinder Austria Worthington Industries kontrollere, Gulyás Péter, a Molnár & Bányai Business Thinking cégvezetője, János Zsolt, a PFS-Partners Kft. ügyvezető igazgatója, illetve Steszli Ádám, a Rába Járműipari Holding Nyrt. humán erőforrás és kontrolling igazgatója.
A legjobb megoldást a Babes-Bolyai Tudományegyetem hallgatói adták, akik Kolozsvárról érkeztek Győrbe. Ők vihették haza az első helyezettnek járó díjakat, emellett gyakornoki lehetőségeket is kapnak az esettanulmányt adó cégnél. „A versenyzők nagyon összeszedettek voltak, remek válaszokat, modern megoldásokat adtak a problémára, melyek abszolút beleillenek vállalatunk filozófiájába, gondolkodásmódjába” – mondta Jászay Tamás.
Nagy-Mélykuti Bence szerint jó volt látni, hogy a fiatalok ki tudnak állni, szakmailag felkészültek, külön-külön és együtt is helyt álltak. A vezérigazgató-helyettes szerint voltak olyan csapatok, akik pozitív értelemben elrugaszkodtak a valóságtól, ami kreativitásra, merész gondolkodásra vall. Ez elengedhetetlen a változó vagy bizonytalan jövő elé néző vállalatok számára. A Hídépítő Csoport képviselője személyesen adta át a vállalat által felajánlott különdíjat a 2. helyezettnek, a Szegedi Tudományegyetem csapatának, akik a Hídépítő Csoportnál próbálhatják ki képességeiket egy négy hetes gyakorlat keretében.
A szervezők és a támogatók szerint a jó hangulatú szakmai rendezvény jelentős érdeme, hogy hozzájárult a felsőoktatás és a vállalati szféra közötti kapcsolat további erősödéséhez.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.