A tavaly decemberben elnyert Építőipari Nívódíj tiszteletére az A-Híd Zrt. pénteken táblát avatott a járat népligeti megállójában.
A 2016-os Építőipari Nívódíj nyertese Közlekedési létesítmény kategóriában a budapesti 1-es villamos vonalának felújítása és a Kerepesi út - Fehérvári út közötti meghosszabbítása volt. A projektet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megrendelésére az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. kivitelezte.
A díj elnyerésének tiszteletére rendezett pénteki emléktábla avatáson először Magyar János, az A-Híd műszaki igazgatója mondott köszöntőt, majd Sal László, az A-Híd vezérigazgatója méltatta az elkészült munkát. A vezérigazgató a négyes metró utáni legnagyobb budapesti közlekedési beruházásnak nevezte az 1-es villamos fejlesztését.
Bősze Sándor, a Közlekedéstudományi Egyesület főtitkár helyettese a projekt jelentőségének érzékeltetése céljából azt emelte ki, hogy az 1-es járat napi 150 ezres utasszámával a főváros második legforgalmasabb villamosvonala (a nagykörúti 4-es és 6-os villamosok összesen 400 ezer főt szállítanak egy nap).
A nívódíj bírálóbizottsága nevében Katona András tanúsítványt adott át a projekt két alvállalkozója, a Siemens Zrt. és a Normálnyomtáv Kft. képviselőinek.
Mivel érdemelte ki a nívódíjat a projekt?
Az 1-es villamos Dunán való átvezetésének köszönhetően összeköti Óbudát, Lágymányost és Kelenföldet. 2015 elejére sikeresen befejeződtek a projekt kivitelezési munkálatai, ezzel – 15 év elteltével – új szakasszal bővült a főváros villamos hálózata. A teljes szakaszon elkészült:
A projektről – melynek külön érdekessége és egyben kihívása a Rákóczi hídon történt átvezetés volt – korábban Varga Balázs, az A-Híd projektvezetője adott interjút lapunknak.
Fájlnév/Méret/Feltötve | Letöltés |
_DSC6477.jpg (image/jpeg) 373.31 kb |
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.