A tavaly decemberben elnyert Építőipari Nívódíj tiszteletére az A-Híd Zrt. pénteken táblát avatott a járat népligeti megállójában.
A 2016-os Építőipari Nívódíj nyertese Közlekedési létesítmény kategóriában a budapesti 1-es villamos vonalának felújítása és a Kerepesi út - Fehérvári út közötti meghosszabbítása volt. A projektet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megrendelésére az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. kivitelezte.
A díj elnyerésének tiszteletére rendezett pénteki emléktábla avatáson először Magyar János, az A-Híd műszaki igazgatója mondott köszöntőt, majd Sal László, az A-Híd vezérigazgatója méltatta az elkészült munkát. A vezérigazgató a négyes metró utáni legnagyobb budapesti közlekedési beruházásnak nevezte az 1-es villamos fejlesztését.
Bősze Sándor, a Közlekedéstudományi Egyesület főtitkár helyettese a projekt jelentőségének érzékeltetése céljából azt emelte ki, hogy az 1-es járat napi 150 ezres utasszámával a főváros második legforgalmasabb villamosvonala (a nagykörúti 4-es és 6-os villamosok összesen 400 ezer főt szállítanak egy nap).
A nívódíj bírálóbizottsága nevében Katona András tanúsítványt adott át a projekt két alvállalkozója, a Siemens Zrt. és a Normálnyomtáv Kft. képviselőinek.
Mivel érdemelte ki a nívódíjat a projekt?
Az 1-es villamos Dunán való átvezetésének köszönhetően összeköti Óbudát, Lágymányost és Kelenföldet. 2015 elejére sikeresen befejeződtek a projekt kivitelezési munkálatai, ezzel – 15 év elteltével – új szakasszal bővült a főváros villamos hálózata. A teljes szakaszon elkészült:
A projektről – melynek külön érdekessége és egyben kihívása a Rákóczi hídon történt átvezetés volt – korábban Varga Balázs, az A-Híd projektvezetője adott interjút lapunknak.
Fájlnév/Méret/Feltötve | Letöltés |
_DSC6477.jpg (image/jpeg) 373.31 kb |
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.