2024.04.26, Péntek

Hirdetés

Emléktáblát kapott a Népligetnél az 1-es villamos meghosszabbítása
fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Emléktáblát kapott a Népligetnél az 1-es villamos meghosszabbítása

magyarepitok.hu

2017.05.12. 15:28 - Antal Zsófia

A tavaly decemberben elnyert Építőipari Nívódíj tiszteletére az A-Híd Zrt. pénteken táblát avatott a járat népligeti megállójában.

Hirdetés

A 2016-os Építőipari Nívódíj nyertese Közlekedési létesítmény kategóriában a budapesti 1-es villamos vonalának felújítása és a Kerepesi út - Fehérvári út közötti meghosszabbítása volt. A projektet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megrendelésére az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. kivitelezte.

A díj elnyerésének tiszteletére rendezett pénteki emléktábla avatáson először Magyar János, az A-Híd műszaki igazgatója mondott köszöntőt, majd Sal László, az A-Híd vezérigazgatója méltatta az elkészült munkát. A vezérigazgató a négyes metró utáni legnagyobb budapesti közlekedési beruházásnak nevezte az 1-es villamos fejlesztését.

Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója köszöntőt mond a Népliget villamosmegállóban május 12-én, a tábla leleplezése előtt. (A képre kattintva galéria nyílik!)

Bősze Sándor, a Közlekedéstudományi Egyesület főtitkár helyettese a projekt jelentőségének érzékeltetése céljából azt emelte ki, hogy az 1-es járat napi 150 ezres utasszámával a főváros második legforgalmasabb villamosvonala (a nagykörúti 4-es és 6-os villamosok összesen 400 ezer főt szállítanak egy nap).

A nívódíj bírálóbizottsága nevében Katona András tanúsítványt adott át a projekt két alvállalkozója, a Siemens Zrt. és a Normálnyomtáv Kft. képviselőinek.

 

Mivel érdemelte ki a nívódíjat a projekt?

Az 1-es villamos Dunán való átvezetésének köszönhetően összeköti Óbudát, Lágymányost és Kelenföldet. 2015 elejére sikeresen befejeződtek a projekt kivitelezési munkálatai, ezzel – 15 év elteltével – új szakasszal bővült a főváros villamos hálózata. A teljes szakaszon elkészült:

  • 6759 méter vágány a sínek között zöldfelületekkel, a teljes áramellátással, útépítéssel, végleges forgalomtechnikával együtt,
  • két aluljáró csatlakozás és kilenc peron átépítése,
  • hat új peron és két új aluljáró liftekkel.

A projektről – melynek külön érdekessége és egyben kihívása a Rákóczi hídon történt átvezetés volt – korábban Varga Balázs, az A-Híd projektvezetője adott interjút lapunknak.

Galéria

Letöltések

Fájlnév/Méret/FeltötveLetöltés

_DSC6477.jpg

(image/jpeg)

373.31 kb

Colas Alterra Zrt.A-Híd Zrt.Aktuálisvillamoshálózat fejlesztésÉpítőipari Nívódíj

Hírlevél

Hirdetés