Az M76-os kiépítése több szakaszban történik meg a megyeszékhely és az M7-es autópálya között, kapcsolódva a leendő M9-es gyorsforgalmi úthoz. Az út nyugati végén a Colas már elkezdte a munkákat, a keleti végén a Strabag a kivitelező.
Pénteken délelőtt a Zala megyei Alsónemesapáti közelében megtartották az M76-os gyorsforgalmi út alapkőletételét. A beruházás Zalaegerszeg gyorsforgalmi elérhetőségét teremti meg, kapcsolatot létesítve az M7-es autópálya és a megyeszékhely között. A 17 települést érintő új út a sármelléki repülőtér érintésével épül meg, továbbá egy oldalág révén Keszthely is kétszer kétsávos bekötést kap - hangzott el a projektet elindító eseményen.
Az M76-os különlegessége, hogy a zalaegerszegi járműipari tesztpályához kapcsolódva okosútként épül meg, így az önvezető és elektromos járművek közúti tesztelését is lehetővé teszi majd.
A leendő gyorsforgalmi úton többek közt az úttestbe integrált napelemek lesznek, amelyek az összes lámpát és jelzőtáblát üzemeltetik, de felsővezetéket is terveznek az útra, hogy az elektromos meghajtású kamionok áramszedővel haladhassanak rajta - derült ki az alapkőletételen.
A beruházó NIF Zrt. tájékoztatása szerint az M76-os teljes fejlesztése 170 milliárd forintos összköltséggel jön létre, teljes átadásának várható ideje 2022 negyedik negyedéve.
A pénteki sajtóeseményen kiderült, az új gyorsforgalmi út több projekt eredményeként épül meg:
Ahogy ez a fenti térképből is kiderül, az M76-os összekapcsolódik majd a térséget szintén érintő M9-es gyorsforgalmi úttal.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.