Az M76-os kiépítése több szakaszban történik meg a megyeszékhely és az M7-es autópálya között, kapcsolódva a leendő M9-es gyorsforgalmi úthoz. Az út nyugati végén a Colas már elkezdte a munkákat, a keleti végén a Strabag a kivitelező.
Pénteken délelőtt a Zala megyei Alsónemesapáti közelében megtartották az M76-os gyorsforgalmi út alapkőletételét. A beruházás Zalaegerszeg gyorsforgalmi elérhetőségét teremti meg, kapcsolatot létesítve az M7-es autópálya és a megyeszékhely között. A 17 települést érintő új út a sármelléki repülőtér érintésével épül meg, továbbá egy oldalág révén Keszthely is kétszer kétsávos bekötést kap - hangzott el a projektet elindító eseményen.
Az M76-os különlegessége, hogy a zalaegerszegi járműipari tesztpályához kapcsolódva okosútként épül meg, így az önvezető és elektromos járművek közúti tesztelését is lehetővé teszi majd.
A leendő gyorsforgalmi úton többek közt az úttestbe integrált napelemek lesznek, amelyek az összes lámpát és jelzőtáblát üzemeltetik, de felsővezetéket is terveznek az útra, hogy az elektromos meghajtású kamionok áramszedővel haladhassanak rajta - derült ki az alapkőletételen.
A beruházó NIF Zrt. tájékoztatása szerint az M76-os teljes fejlesztése 170 milliárd forintos összköltséggel jön létre, teljes átadásának várható ideje 2022 negyedik negyedéve.
A pénteki sajtóeseményen kiderült, az új gyorsforgalmi út több projekt eredményeként épül meg:
Ahogy ez a fenti térképből is kiderül, az M76-os összekapcsolódik majd a térséget szintén érintő M9-es gyorsforgalmi úttal.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.