Egyre izgalmasabb munkafolyamatok zajlanak a 600 méteres, ferdekábeles híd projektjében, melyet a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. kivitelez.
Hétfőn délután megnyitották az új Komáromi Duna-híd látogatóközpontját. A 600 méteres, ferdekábeles híd a Mészáros és Mészáros Kft. és a Hídépítő Zrt. kivitelezésében jön létre Komárom és Révkomárom között.
Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a megnyitón hangsúlyozta, a központ célja a beruházás népszerűsítése. „Nem csak a szakmai intézmények tanulói számára, hanem a civil látogatók számára is lehetővé teszi, hogy szervezett körülmények között értesüljenek a hídépítésről.” Hozzátette, minden hónap utolsó szombatjára terveznek egy-egy nyílt napot, melyen szakavatott munkatársaik tartanak idegenvezetést a jelentkezőknek, illetve animációs anyagok által bemutatják a híd építési fázisait.
Az elnök beszédéből kiderült, az acélszerkezet építése május-június tájékán kezdődik, ekkor válnak igazán érdekessé ezek a bemutatók, melyeken a részvétel előfeltétele egy ingyenes internetes regisztráció. Hozzátette, a bemutató központ a híd építésével párhuzamosan folyamatosan fejlődik majd a projekt befejezéséig.
A kivitelező konzorcium nevében Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója niytotta meg a központot. A vezérigazgató elmondta, a tavaly ősszel indult munkákban már befejeződött valamennyi vízi és szárazföldi pillér szádfalas előkészítése. A hídhoz készítendő 95 méteres, acélszerkezetes pilon alépítménye is kész van, ez lassan a víz fölé fog emelkedni. Hozzátette, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon már elkezdődött az acélszerkezet gyártása és festése.
„Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a hídépítés során a munkánk látható legyen, emiatt saját pénzünkből építettük fel ezt a látogató központot”
- hangsúlyozta Sal László.
Azt is elárulta, a tíz konténerből álló, kétszintes létesítmény kivitelezése nem volt szerződéses kötelezettségük, de mivel büszkék a projektre, a tervező, a mérnök és a kivitelezők az elkövetkező két évben bemutatják az építkezést.
Az új komáromi hídhoz összesen hat pillér épül, a projektet teljes egészében az Orosz Károllyal, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjével készített nagyinterjúban mutattuk be.
A kerékpárúttal, gyalogos átkelővel és közvilágítással létesülő híd mintegy 100 kilométerrel rövidíti a teherforgalom útját Komárom térségében. A szlovák 64-as főút felől, Érsekújvár térségéből érkező teherautók ugyanis csak Győr vagy Esztergom felé kerülve tudnak átkelni a Dunán. A komáromi vasúti híd mellett épülő híd másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze, de 20 tonnás súlykorlátozással működik.
A nettó 28 milliárd forintos szlovák-magyar beruházásban épülő hídon 2019 telén indulhat meg a forgalom.
A komáromi híd projektjéhez kapcsolódva a magyar oldalon a hídhoz vezető utat a Strabag Építő Kft. és a Strabag Ag. kivitelezi nettó 2,349 millió forint szerződéses értéken.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.