A 600 méteres, ferdekábeles híd nettó 28 milliárd forintos szlovák-magyar beruházásban épül, 2019 telén indulhat meg rajta a forgalom.
Kedden megtartották a Révkomárom és Komárom között épülő új Duna-híd projektindító ünnepségét a Monostori Erődben. A nettó 91 millió eurós (mintegy nettó 28 milliárd forintos) beruházás nyitóeseményén a szlovák és a magyar kormányfő is részt vett.
A 600 méteres, egy darab 95 méteres pilonnal megépülő híd a NIF Zrt. és a szlovák közútkezelő beruházásában, a Mészáros és Mészáros Kft. és a Hídépítő Zrt. kivitelezésével jön létre. Utóbbi társaság projekt ügyvezetője ebben az interjúban adott betekintést olvasóinknak az építkezés részleteibe, melynek 2019 teléig kell elkészülnie.
A kerékpárúttal, gyalogos átkelővel és közvilágítással létesülő új híd mintegy 100 kilométerrel rövidíti a teherforgalom útját Komárom térségében, miután a szlovák 64-as főút felől, Érsekújvár térségéből érkező teherautók csak Győr vagy Esztergom felé kerülve tudtak átkelni a Dunán. A komáromi vasúti híd mellett épülő híd másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze (20 tonnás súlykorlátozással).
A beruházáshoz kapcsolódva a felvezető út is megépül, ennek kivitelezését a Strabag végzi. Az új Duna-híd a szlovákiai 64-es és 63-as út forgalmát a két belvárost megkerülve vezeti át az M1-esbe torkolló 13-as főútba. Utóbbi úthoz a már megépült komáromi déli elkerülő által csatlakozik. A Strabag 1,3 kilométeres szakaszt épít az elkerülőig, két kisebb híddal és körforgalommal, valamint két tengelysúlymérő hellyel.
A keddi nyitóeseményen Orbán Viktor beszédében kiemelte, az elmúlt két évben hat új kapcsolat épült ki Szlovákia és Magyarország között. "Tavaly szeptemberben egy teherkomp átadásával 20 kilométer alá csökkentettük a határátlépési pontok közötti távolságokat" - emlékeztetett a kormányfő. "Ez a korábbi állapotokhoz képest szép eredmény, de még mindig messz van a Nyugat-Európában jellemző 2-4 kilométeres távolságtól, vagyis sok közös munka vár még ránk."
Robert Fico szlovák miniszterelnök beszédében felidézte, a jelenlegi komáromi híd még az Osztrák-Magyar monarchia idejében épült. Kijelentette, bízik benne, hogy az új híd, amelyet most a magyarok és a szlovákok közösen felépítenek, legalább annyi ideig szolgál majd, mint az, amelynek a feladatait átveszi.
További képek az építkezés jelenlegi állapotáról a galériában!
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.