A Swietelsky kivitelezésében épülő intermodális csomópontban gyalogos- kerékpáros, valamint autós felüljáró is épül, meghosszabbodik a Csik Ferenc sétány.
Letették az alapkövét a Kaposváron kiépülő intermodális csomópontnak. A 17,7 milliárd forintos beruházást a Swietelsky Építő Kft. és a Swietelsky stavebeni s.r.o. kivitelezi. A csomópont kialakítása egyrészt egyesíti a helyi és távolsági buszok állomását, valamint a vasútállomást - megkönnyítve és gyorsítva az átszállást.
A másik jelentőségét az adja, hogy a kaposvári vasút átadásával 118 évvel ezelőtt megszűnt az átjárási lehetőség a belváros és a Donner között. Ezt a hiányt is orvosolja a projekt a városrészt visszakapcsolva a belváros vérkeringésébe.
Az eseményen Szita Károly polgármester a város történetének eddigi legnagyobb közlekedési beruházásaként méltatta a fejlesztést. A polgármester rámutatott,
naponta 32 ezer kaposvári érint a szóban forgó területet, ennyi ember közlekedése válik könnyebbé a beruházással.
Hangsúlyozta, ez az intermodális csomópont készül el elsőként Magyarországon, nyolc további városban tervezik hasonló csomópont kiépítését.
A beruházásban az állomás melletti jelenlegi felüljáró elbontása után egy gyalogos és kerékpáros felüljáró jön létre a vasút felett, lifttel felszerelve, a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak külön elvezetést biztosítva. A Budai Nagy Antal utca ívkorrekciójával együtt a Petőfi tér is átépül, nagyobb gyalogosfelülettel, több növénykiültetéssel. Innen indul az új gyalogos-kerékpáros felüljáró, mely kapcsolódik az új közös helyi és helyközi buszpályudvar épületéhez is. A felüljáró 8 méter széles és 260 méter hosszú lesz.
Jelentős elemnek számít a Donnerhez tartozó Csík Ferenc sétány meghosszabbítása, ami egy autós felüljáró segítségével nyer kapcsolatot a belvárossal. Ez a felüljáró a Hársfa-Baross-Béla király utcák csomópontjába csatlakozik be, ami szintén átalakul. A Béla király utcánál levő egyszintű, sorompós vasúti átjáró sem szűnik meg, ezt a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják majd.
Az átalakítás során a távolsági buszok állomása közvetlenül a helyi buszállomás mellé költözik, ami miatt az érintett utak nyomvonala is megváltozik.
A kétszer kétsávos Budai Nagy Antal utca nyomvonala ugyanis a távolsági buszok jelenlegi otthonán keresztül, az Újpiac téren keresztül fog haladni.
A vasútállomás betonkerítése eltűnik, itt egy közös, fedett peron épül az utasoknak. Ugyanakkor a vasútállomás épületének túloldalán, az ottani óvóhely elbontása után 45 férőhelyes, ingyenes P+R parkolót alakítanak ki. Hasonló, 90 férőhelyes parkoló épül majd a Csik Ferenc sétánynál is.
A NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Mayer András, a pénteki eseményen arra is felhívta a figyelmet, hogy
a beruházás miatt a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. ideiglenes autóbuszpályaudvart alakít ki. Ez a Vásártéri út és a Dr. Kaposváry György út kereszteződésénél lesz.
A vezető elmondta, a Baross Gábor utca végén az épületek bontásával már megkezdődött a területelőkészítés, ami a területszerzés függvényében folyamatosan folytatódni fog. "Nyár végére megszerezzük a szükséges engedélyeket, majd ezt követően elkészülnek a kiviteli tervek is" - árulta el Mayer András. Hozzátette, nyár végén, ősszel a gyalogos felüljáró és az autós felüljáró kivitelezési munkálatai is elkezdődhetnek az alapozással.
Az 1900-ban megépült kaposvári vasútállomás átfogó felújítását a ZÁÉV végezte el. Az impozáns épület az eredeti állapotát nyerte vissza olyan munkákkal, amiket nem lehet gépesíteni, a különleges követelményeket támasztó projektet ebben az interjúban mutattuk be.
Teltházas szakmai rendezvényen mutatta be a bim.GROUP és a KÉSZ Metaltech pár fontos projektjét az elmúlt évekből. A nap folyamán nemzetközi és hazai vendégelőadók többféle megvilágításban beszéltek a fém használatáról az építészetben.
Sikerrel zárult a SZABADICS Építőipari Zrt. munkavállalói tréning-sorozata.