A jelentős forgalmat bonyolító főúton összesen 26 kilométernyi szakasz szélesedik és korszerűsödik a magyar-magyar gazdasági kapcsolatokat erősítve.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részletesen tájékoztatta lapunkat a Debrecen és Nyírábrány közötti 48-as főút felújításáról, mely 26,5 kilométernyi szakaszt érint a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig. Kiss Boglárka szóvivő beszámolójából kiderült, a magyar-román határig nyúló főutat egyrészt szélesítik, másrészt 11,5 tonnásra növelik a teherbíró képességét az uniós normákhoz igazodva.
A tavaly indított közbeszerzési eljárások eredményeként
- a főúton Vámospércs belterületi szakaszának munkáit az Euroaszfalt Kft. végzi el nettó 637 millió forintért;
- a külterületi szakaszok kivitelezését a Ke-Víz 21” zRt. és a Zemplénkő Kft nyerte el közös ajánlattevőként, itt a kivitelezés nettó összege 12.469 milliárd forint.
A NIF Zrt. korábbi kiírásából kiderült, a beruházásban többek közt a nyertesek feladata lesz közvilágítási hálózat építése is mintegy 5 kilométeren, valamint párhuzamos szervízutak leaszfaltozása 2,8 kilométeren.
Kiss Boglárka arra is felhívta a figyelmet, hogy a kivitelezés megkezdéséhez kormánydöntés szükséges. A forrás rendelkezésre állása esetén mindkét szakasz fejlesztése idén a harmadik negyedévben kezdődhet el, és 2020 negyedik negyedévében fejeződhet be. A projekt pénzügyi forrását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program fejlesztési keret fogja biztosítani.
Szintén a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a 48-as főút végpontján a nyírábrányi határátkelőhely teherforgalmi nagyhatárrá fejlesztésének előkészítése.
Ahogy azt korábban jeleztük, a beruházás komoly forgalmú főutat fejleszt. Ráadásul Nyírábrány mellett a határ túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva, a szintén magyaroklakta Érmellék központja fekszik. Az átkelő teherforgalmának megindítása további lökést adhat a térségnek, ennek jelentőségét ebben a cikkben részleteztük.
Kialakítanak egy mérnökséget és egy rendőrségi épületet is Monor térségében.
A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.
Olyan értékek miatt találtak egymásra a Bayer Constructtal, melyeknek köszönhetően a hazai piacon egyedülálló tervező vállalatot építettek fel. A LIMA Design központi szerepet szán a szárnyaló fiataloknak, és a tulajdonosa minden munkavállalót üzlettársának tekint. Madosfalvi Zoltánnal beszélgetve azt is megtudtuk, két ember hogyan tudott a semmiből indulva 20 év alatt olyan 110 fős építőipari céget építeni, mely a nemzetközi piacon is megállja a helyét.