A jelentős forgalmat bonyolító főúton összesen 26 kilométernyi szakasz szélesedik és korszerűsödik a magyar-magyar gazdasági kapcsolatokat erősítve.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részletesen tájékoztatta lapunkat a Debrecen és Nyírábrány közötti 48-as főút felújításáról, mely 26,5 kilométernyi szakaszt érint a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig. Kiss Boglárka szóvivő beszámolójából kiderült, a magyar-román határig nyúló főutat egyrészt szélesítik, másrészt 11,5 tonnásra növelik a teherbíró képességét az uniós normákhoz igazodva.
A tavaly indított közbeszerzési eljárások eredményeként
- a főúton Vámospércs belterületi szakaszának munkáit az Euroaszfalt Kft. végzi el nettó 637 millió forintért;
- a külterületi szakaszok kivitelezését a Ke-Víz 21” zRt. és a Zemplénkő Kft nyerte el közös ajánlattevőként, itt a kivitelezés nettó összege 12.469 milliárd forint.
A NIF Zrt. korábbi kiírásából kiderült, a beruházásban többek közt a nyertesek feladata lesz közvilágítási hálózat építése is mintegy 5 kilométeren, valamint párhuzamos szervízutak leaszfaltozása 2,8 kilométeren.
Kiss Boglárka arra is felhívta a figyelmet, hogy a kivitelezés megkezdéséhez kormánydöntés szükséges. A forrás rendelkezésre állása esetén mindkét szakasz fejlesztése idén a harmadik negyedévben kezdődhet el, és 2020 negyedik negyedévében fejeződhet be. A projekt pénzügyi forrását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program fejlesztési keret fogja biztosítani.
Szintén a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a 48-as főút végpontján a nyírábrányi határátkelőhely teherforgalmi nagyhatárrá fejlesztésének előkészítése.
Ahogy azt korábban jeleztük, a beruházás komoly forgalmú főutat fejleszt. Ráadásul Nyírábrány mellett a határ túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva, a szintén magyaroklakta Érmellék központja fekszik. Az átkelő teherforgalmának megindítása további lökést adhat a térségnek, ennek jelentőségét ebben a cikkben részleteztük.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.