A jelentős forgalmat bonyolító főúton összesen 26 kilométernyi szakasz szélesedik és korszerűsödik a magyar-magyar gazdasági kapcsolatokat erősítve.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részletesen tájékoztatta lapunkat a Debrecen és Nyírábrány közötti 48-as főút felújításáról, mely 26,5 kilométernyi szakaszt érint a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig. Kiss Boglárka szóvivő beszámolójából kiderült, a magyar-román határig nyúló főutat egyrészt szélesítik, másrészt 11,5 tonnásra növelik a teherbíró képességét az uniós normákhoz igazodva.
A tavaly indított közbeszerzési eljárások eredményeként
- a főúton Vámospércs belterületi szakaszának munkáit az Euroaszfalt Kft. végzi el nettó 637 millió forintért;
- a külterületi szakaszok kivitelezését a Ke-Víz 21” zRt. és a Zemplénkő Kft nyerte el közös ajánlattevőként, itt a kivitelezés nettó összege 12.469 milliárd forint.
A NIF Zrt. korábbi kiírásából kiderült, a beruházásban többek közt a nyertesek feladata lesz közvilágítási hálózat építése is mintegy 5 kilométeren, valamint párhuzamos szervízutak leaszfaltozása 2,8 kilométeren.
Kiss Boglárka arra is felhívta a figyelmet, hogy a kivitelezés megkezdéséhez kormánydöntés szükséges. A forrás rendelkezésre állása esetén mindkét szakasz fejlesztése idén a harmadik negyedévben kezdődhet el, és 2020 negyedik negyedévében fejeződhet be. A projekt pénzügyi forrását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program fejlesztési keret fogja biztosítani.
Szintén a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a 48-as főút végpontján a nyírábrányi határátkelőhely teherforgalmi nagyhatárrá fejlesztésének előkészítése.
Ahogy azt korábban jeleztük, a beruházás komoly forgalmú főutat fejleszt. Ráadásul Nyírábrány mellett a határ túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva, a szintén magyaroklakta Érmellék központja fekszik. Az átkelő teherforgalmának megindítása további lökést adhat a térségnek, ennek jelentőségét ebben a cikkben részleteztük.
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.