A Duna Aszfalt munkálataival befejeződtek a megyeszékhely északi oldalán az M5-öshöz csatlakozó 445-ös út munkálatai.
Régen várt fejlesztés ért célba Kecskeméten a 445-ös út 3,3 kilométeres szakaszának átadásával. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésével felépített 2x1 sávos útszakasz megteremti a folyamatosan fejlődő Kecskeméthez méltó infrastruktúrát.
A város elkerülőjét befejező pálya a 445-ös út részeként épült meg, melyet korábban szintén fejlesztettek már a Duna Aszfalt munkájával. A körgyűrűt ezen az útvonalon kívül még az 54-es és az M5-ös út teszi teljessé. A most átadott beruházás keretében egy különszintű csomópont született meg az elkerülő út és az M5 autópálya keresztezésében, ahol az autópálya felett egy kétnyílású híd is épült. Emellett összesen négy új körforgalmi csomópont is a pálya része lett.
A most lezárult építkezésről lapunkban legutóbb az autópályahíd gerendáinak beemelésekor számoltunk be, illetve TV-műsorunk stábja is nemrég a helyszínre látogatott.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az eseményen tartott beszédében elmondta: a kormány kiemelten kezeli a közlekedési infrastruktúra fejlesztését.
A közútépítéseknek és -korszerűsítéseknek minden esetben a gazdasági növekedést, a versenyképesség fokozását és a munkahelyteremtést kell támogatnia
- mutatott rá.
Hangsúlyozta: az állam alapvető célja a minőségi közúthálózat hiányzó elemeinek pótlása. A kormány arra vállalkozott, hogy a mindeddig csak 2x1 sávos utakon elérhető megyei jogú városokhoz 2x2 sávos főúti kapcsolatot építsen, illetve az autópályák és autóutak is mielőbb és minél több helyen elérjék az országhatárokat – derült ki szavaiból.
A tárcavezető emlékeztett arra is, hogy a most elkészült útvonal mellett az állam és Kecskemét 2015-ben megkötött megállapodása alapján építették fel a 445-ös út másik, szintén 2015-ben átadott szakaszát is. A beruházásoknak köszönhetően 2500 teherautó zajszennyezésétől és balesetveszélyétől szabadulhat meg a város – fejtette ki.
"Kecskemét a térsége az elmúlt korszakban meghatározó szereplője lett Magyarország gazdasági, ipari és exporttevékenységének. Úgy illik, hogy a közúti kapcsolatok számát és minőségét ehhez a szerepvállaláshoz méltó módon növeljük."
- hangsúlyozta a miniszter. Ennek megfelelően az 52-es főút lakott területi szakaszának 2x2 sávosá fejlesztése tervezési fázisban van - tette hozzá. Emlékeztetett még
A tárcavezető szavaiból kiderült:
Hosszabb távon könnyen előfordulhat, hogy a Dunától keletre Kecskemét lesz az első hazai nagyváros, mely észak-déli és kelet-nyugati gyorsforgalmi kapcsolattal rendelkezik majd, az M5-ös autópálya, a kivitelezés alatt álló M44-es és a fejlesztés alatt álló M8-as autóút kereszteződési pontjaként.
Zombor Gábor parlamenti képviselő felszólalásában hangsúlyozta: rendkívüli beruházások történnek.
A város és a környező települései régi álma volt, hogy megépüljön a körgyűrű
- emelte ki. Ennek elkészülte ipari és gazdasági szempontból is nagy előrelépést jelentett – mutatott rá. Zombor Gábor is hangsúlyozta az déli elkerülő jelenleg zajló négysávúsításának jelentőségét is, majd elmondta: a reményei szerint akár nyári átadásra is sor kerülhet.
A szintén megszólaló Salacz László képviselő hangsúloyzta: a most befejezett körgyűrű a Felső-Kiskunság lakóinak is hasznos lesz.
Végezetül Juhász Zoltán, a NIF útépítési igazgató-helyettese kifejtette: az állami útépítőnek is fontos mérföldkő a kecskeméti elkerülő befejezése. A vezető megköszönte mind a kivitelező Duna Aszfaltnak, mind pedig a NIF munkatársainak is a sikeres munkát.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.