A forgalom pedig nyáron indulhat meg a Fehérvári út és az Etele tér között.
Nyáron indulhat meg a forgalom az 1-es villamos új, XI. kerületi szakaszán a Fehérvári út és az Etele tér között - tájékoztatott pénteken a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. kivitelezésében zajló beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség, emellett jogszabályváltozás miatt a végállomási helyiségek kialakítása az eredeti tervek szerint már nem volt lehetséges. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van.
Az új végállomás kiépítésének időtartamát és a szükséges próbaüzemet figyelembe véve az 1-es villamos új, Kelenföld vasútállomásig húzódó szakaszán minden más kivitelezési munka áprilisig befejeződik, így a közúti korlátozások is megszűnnek tavasszal.
A CAF várhatóan év végéig szállítja le a hosszabb vonal kiszolgáláshoz szükséges öt új, 56 méter hosszú szerelvényt, ezzel hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsonypadlós, korszerű szerelvények arányát.
Az 1-es villamos meghosszabbítása a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, amelyet az unió 8 milliárd forinttal támogat, a teljes bekerülési költség 8,6 milliárd forint.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.