A Colas Alterra és a Siemens kivitelezésében zajló projekttel összekötik a fővárosi Hungária körutat a 4-es metró végállomásával.
2017 novembere óta zajlik Budapest tömegközlekedésének egy nagy jelentőségű fejlesztése: az 1-es villamos meghosszabbításának projektje, melyről lapunk korábban interjúban is beszámolt. A villamosvonal a fővárosi közösségi közlekedés egyik legfontosabb eleme, eddig a Hungária körúton és a Rákóczi hídon keresztül a Fehérvári útig haladt.
A most zajló mintegy 8,6 milliárd forintos beruházásban a Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. kivitelezésében a villamos el fogja érni a Kelenföldi pályaudvart – tájékoztatott a projekt bemutató rendezvényen a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Az 1,7 kilométeres új, füvesített villamospályához 3 új megálló épül fedett peronokkal, valamint kialakítják az új végállomást is melynek 4 vágánya lesz. Nagyrészt teljes pályaszerkezet-cserét hajtanak végre és a közvilágítás is megújul az Etele út mentén.
Emellett jelentős zöldterület fejlesztésre is sor kerül. Az Etele-park teljes hosszában megújul a növényzet, a járófelület, a dísztér, és vízjátékot is építenek. Az Etele úton a leendő villamos nyomvonalán minden kivágott fát pótolnak, ahol lehetséges, átültetnek. Ennek során 400-500 fát és 11 ezer cserjét ültetnek ki, illetve 21 600 négyzetméteren felújítják a füves területeket is.
Végezetül pedig szintén a Colas Alterra és a Siemens újítja fel a nyár során az 1-es villamos szakaszának Mester utca és Györffy István utca közötti szakaszát is, mely az évek során leromlott állapotba került.
Az 1-es villamos meghosszabbítása beilleszkedik a Budapesten az elmúlt években zajló jelentős kötöttpályás fejlesztések közé – emelte ki a BKK képviselője az eseményen. A fonódó és a 3-as villamos, illetve a Budafoki kocsiszín beruházása is ugyanúgy fejleszti a közlekedést, mint most az 1-es villamos projektje, melyet 2015-ben már átvezettek a Dunán.
A vonal Etele térig történő meghosszabbítása befejeztével tovább bővül a Kelenföldi pályaudvar intermodális csomópont jellege. Az uniós támogatással megvalósuló beruházásban eddig nagyrészt bontási és közműkiváltási feladatokat hajtottak végre, illetve a múlt héten megkezdték a régi végállomás átépítését is. A teljes projekt várhatóan az év végére fejeződik be.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.