Közzétették a várhatóan a Blaha Lujza tér látványterveit, melyek jövő őszre válhatnak valósággá.
Jelentősen nő a zöldterületek aránya a megújuló Blaha Lujza téren: több mint 1000 négyzetméteren fog lélegezni Budapest egyik legfontosabb tömeg- és autós közlekedési kereszteződése. A területen emellett kialakítanak egy kulturális célú épületet és egy rendezvényhelyszínt is átadnak majd – derül ki a Fővárosi Önkormányzat sajtóközleményéből, melyben látványterveket is közzétettek.
A tér új épülete a korábban itt álló, Kádár-korszakban lerombolt régi Nemzeti Színház épületének állít majd emléket. A Blahára szervezett rendezvényeket itt tarthatják majd meg, szintén újonnan telepített víz- és párajátékok mellett. A csomópontban emellett újabb gyalogos átkelőhelyek létesülnek, felújítják és bővítik az aluljárót, amely bővül is a tér irányába és akadálymentes lifttel is megközelíthetővé válik.
A Blahán található fák száma 25-ről 65-re nő, melynek részeként a Rákóczi út két három sávos szakasza között is kialakítanak majd egy fasort.
A terület további fejlesztéseket is kap: a Corvin-áruház látványos felújítása magánberuházásban jelenleg is zajlik, a szomszédos Somogyi Béla utcát is felújítja az önkormányzat a Gutenberg térig és két új MOL Bubi gyűjtőállomással is gazdagodik a környék.
A tér átépítésének elkészültével a Rákóczi útról közvetlenül jobbra lehet majd kanyarodni a teljes hosszában kétirányú Márkus Emília utcába, valamint a József körútra is. A Somogyi Béla utca a Gutenberg tér felől a Stáhly utca felé egyirányú lesz.
A tervezés várhatóan a nyár elejére zárul le, akkorra készülnek el a kivitelezési tervek. Az építkezés várhatóan ősszel indul, és körülbelül egy évig tart majd. A felújítás jelenleg becsült költsége 4 milliárd forint.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.