A hazai cég 1,2 milliárd euróból épít poliol üzemet Kelet-Magyarországon.
Letették a MOL-csoport 1,2 milliárd eurós (390 milliárd forintos) beruházásának alapkövét Tiszaújvárosban – derül ki a Pénzügyminisztérium sajtótájékoztatójából. A német ThyssenKrupp Industrial Solutions AG fővállalkozói működésével a térség legnagyobb poliol-üzemét építik meg, amely évente 70 milliárd forinttal fogja növelni Magyarország GDP-jét. A poliol üzem a MOL történetének legnagyobb organikus beruházása, melynek megvalósulását a kormány 131 millió euróval támogatja.
A poliol a poliuretán alapanyaga, amelyet
az ipar szinte minden területén hasznosítanak az építőipartól a bútorgyártáson át az autóiparig, textiliparig.
Hernádi Zsolt MOL-vezérigazgató korábban elmondta: a MOL helyzete egyedülálló abban a tekintetben, hogy Kelet-Közép-Európában a vállalat lesz az egyetlen olyan szereplő, amely a kőolaj kitermelésétől kezdve a poliol előállításának minden szegmensében részt vesz.
A társaság évente 200 ezer tonna poliolt fog előállítani, amivel rögtön szignifikáns szereplővé válik az 1,4 millió tonnára becsült európai piacon - mutatott rá. Az üzem várhatóan 2021 második felében kezdi meg működését.
A MOL-csoport egy olyan magyar brandet képvisel, amely Európában és a világon is ismertté teszi a hazai ipart, és húzóhatást gyakorol a magyar gazdaság egészére – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter a vállalat poliol üzemének alapkőletételén Tiszaújvárosban.
A MOL jelenleg a harmadik legértékesebb vállalat Közép-Kelet-Európában,
sok területen a legmodernebb technológiát alkalmazza, magas szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet végez, emellett több mint 30 országban van jelen. A cégcsoport mostani beruházásának köszönhetően új munkahelyek jönnek létre az észak-magyarországi régióban. Korszerű és környezetbarát módon állíthatnak elő egyebek mellet a csomagoló-, az autó- és az építőiparban is használt petrolkémiai termékeket is.
Megvan a tervpályázat eredménye, a győztes egy nemzetközi nagyágyú és egy elismert magyar iroda társulása.
Sikerrel zárult az ÉVOSZ Médiatagozat 2025-ös konferenciája, amely megmutatta, hogy igenis van kommunikációs átjáró az egyes generációk között, sőt, az építőipar iránt is nyitottabbá lehet tenni a fiatalokat.