A Hűvösvölgyi út melletti P+R parkolóban az átépítéssel és a bővítéssel két egymás melletti helyszínen egyidejűleg 109 autó tud parkolni.
Használatba vehették az autósok a főváros II. kerületében az Akadémia park melletti megújult P+R parkolót, amely további parkolóhelyekkel bővült - derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből.
A nettó 307 millió forintból megvalósult fejlesztést a HE-DO Kft. kivitelezte.
A külső városrészekből és az agglomerációból autóval érkezők innen a közösségi közlekedés járataival - az 56-os és a 61-es villamossal -, illetve kerékpárúton juthatnak be a legkönnyebben a belvárosba - olvasható a közleményben.
A június 15-én megkezdett kivitelezés során a korábban 76 férőhelyes parkoló 85 férőhelyesre bővült, továbbá egy új, 24 férőhelyes parkoló is épült.
Ezzel a fejlesztéssel Budapesten összesen mintegy 5730 kijelölt P+R parkolóhelyet használhatnak az autósok.
A Hűvösvölgyi út melletti P+R parkolóban az átépítéssel és a bővítéssel két egymás melletti helyszínen egyidejűleg 109 autó tud parkolni. A területen mozgáskorlátozottak számára kialakított parkolóhelyek is rendelkezésre állnak.
A BKK közleménye szerint a P+R parkolót körülvevő értékes idős fák megóvása érdekében a parkolóhelyeket vízáteresztő pályaszerkezettel és térkővel burkolták, a köztük lévő zöld szigetekbe pedig 18 facsemetét és 560 cserjét telepítettek.
A projekt részeként felújították a járdát, korszerűsítették a közműveket, a közvilágítást, és térfigyelő kamerákat telepítettek.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.