Miután a Szabadics Zrt. szakemberei jelenleg is dolgoznak horvátországi projekten, így testközelből tapasztalták meg a földrengés okozta károkat.
December végén és január elején több földrengés és utórengés rázta meg Horvátországot, melyek egy részét Magyarországon is érzékelni lehetett. A Szabadics Építőipari Zrt. nagykanizsai székhellyel rendelkező társaság, amely horvát határmentiségéből is adódóan kiemelt figyelemmel kísérte a természeti katasztrófa következményeit.
László Zoltánnal, a Szabadics Zrt. vezérigazgatójával rövid interjút készítettünk a rendkívüli helyzetről és annak hatásairól a cégcsoport életében.
„Miután jelenleg is dolgozunk horvátországi projekten, így a megvalósítás során testközelből tapasztaltuk meg a földrengés okozta károkat. Ezért úgy éreztük, sorsközösséget kell vállalnunk horvát barátainkkal, akikkel együtt építkezünk.”
Ennek kifejezésére az építőipari társaság úgy döntött, építőanyag szállítmánnyal támogatja a természeti katasztrófa károsultjait. Így múlt héten kedden és csütörtökön útnak indultak a cég teherautói, hogy eljuttassák az adományt Donji Kukuruzari község lakóinak.
Az adomány keretében téglát és tetőcserepet szállítottak a helyszínre, mintegy 40.000 HRK értékben, majd azt átadták az önkormányzat részére. A szállítmányt négy tehergépjármű vitte el a társaság zalakomári telephelyéről a Donji Kukuruzari Önkormányzat raktárába.
„Felhasználásukról az önkormányzat fog a későbbiekben dönteni rászorultsági alapon. Úgy gondoljuk, a helyi önkormányzat kiváló helyismerettel és kellő kompetenciával rendelkezik ahhoz, hogy az általunk biztosított támogatás jó helyre kerüljön, szolgálva a rászoruló családokat” – tette hozzá a vezérigazgató.
„Építőipari vállalkozásként tudjuk, az újjáépítéshez fontos eszközökre és anyagokra van szükség, hiszen a földrengés házakban és lakóingatlanokban okozott komoly károkat. Ezért is döntöttünk úgy, hogy elsősorban téglát és tetőcserepet adományozunk, mellyel a szükséges helyreállítási munkákat el tudják végezni."
"Természetesen mielőtt az adományokkal kapcsolatos döntést meghoztuk, előzetes egyeztetéseket folytattunk a helyi önkormányzattal arról, mi az, amire a leginkább szükség lehet.”
A cégcsoport minden évben fordít energiát és forrást jótékony célok megvalósítására. Rendszeresen hozzájárul a Szabadics a Gyermekekért Alapítvány munkájához, melynek keretében évente megrendezik a Kis-Balaton Építő Tábort. A cégcsoport a táboroztatás mellett elkötelezett támogatója továbbá a Kis-Balaton Futóversenynek és a Tour de Zalakaros kerékpáros versenynek is.
Ahogyan korábban lapunk is megírta, a Szabadics Zrt. jelenleg is dolgozik déli szomszédunknál. A Donja Dubrava Agglomerációs Szennyvíztisztító és Szennyvízrendszer kiépítése zajlik Muraköz megyében, amely a társaság egyik kiemelt infrastrukturális beruházása. A fejlesztés keretében a horvát konzorciumi taggal közösen több mint 62 kilométernyi szennyvízcsatorna gerinchálózatát építik ki a határközeli térségben. László Zoltán elmondta, a földrengés hatása ugyan érződött a projekt megvalósításával érintett térségben is, ahogy Nagykanizsán is, azonban komoly károkat ez a vezetéképítésben nem okozott.
„A projekt keretein belül megvalósul a Muraközi vízművekhez tartozó vízelvezető rendszer kiépítése, a „Donja Dubrava agglomeráció szennyvíz- és szennyvíztisztító rendszere” projekt részeként."
"Ennek eredményeként egy rendkívül magas színvonalú szennyvíztisztító- és elvezető rendszer valósul meg. Közel 62 kilométernyi szennyvízcsatorna gerinchálózat és több mint 16 kilométernyi nyomóvezeték épül ki. Ezenkívül 3374 darab házi bekötést végzünk el, valamint 1888 darab tisztítóaknát is elhelyezünk”
– foglalta össze a vezérigazgató.
A teljes projekt összesen 9 települést érint, melyből a Szabadics Zrt. ezeken a helyeken végzi el a feladatokat:
A 7,3 milliárd forint értékű és a horvátországi Donja Dubrava (Alsódomború) agglomerációját érintő munkálatokat 2020. januártól kezdték meg a Tegra d.o.o. vállalattal közösen. A projekt várhatóan 2021 decemberében fejeződik be.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.