Egy több mint 13 ezer négyzetméteres épületre vonatkozó tervezési program megvalósítására keresik a legalkalmasabb építészirodát.
Kiírta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Magyar Közlekedési Múzeum debreceni megépítését célzó beruházás építészeti tervpályázatát. Az erről szóló hirdetmény a TED-en jelent meg.
A projekt előző lépésében tavaly októberben az ötletpályázat ért célba, amelynek a nyertese a debreceni Archiko Kft. alkotása lett a beérkezett 18 pályamű közül. Az ilyen jellegű projekteknél alkalmazható eljárásrendnek megfelelően most a meghívásos tervpályázatot írták ki, amelyre közvetlenül az alábbi kilenc pályázót kérték fel:
A mostani kiírás szerint a tervpályázati dokumentációban közzétett tervezési program megvalósítására legalkalmasabb építészirodát keresik. Ugyanakkor a kiíró Építési és Közlekedési Minisztérium a korábbi „ötletpályázatra készült tervektől eltérő pályamunkákat, új megoldásokat vár”.
Ahogy az a közbeszerzésből kiderül, a tervpályázat tárgyát képező épület nagysága 13.200 négyzetméter. Az ötletpályázat októberi kihirdetésén elhangzottak szerint az új múzeum a BMW Group debreceni gyárának látogatóközpontja mellett épülhet fel.
A Bírálóbizottság a pályázati szakaszban csak az első három díjazottat, illetve a megvételben részesített pályaműveket nevezi majd meg, a többi pályaművet nem rangsorolja. Díjazásra rendelkezésre álló keret összesen bruttó 165 millió forint.
A tervpályázat megjelenését a debreceni önkormányzat is üdvözölte, amely az MTI-hez eljutatott közleményében azt írta, a pályázat jelentős lépés a régóta várt múzeum létrehozásának folyamatában, és megerősíti Debrecen szerepét a régió és az ország kulturális és turisztikai életében.
Hozzátették, a Magyar Közlekedési Múzeum gyűjteményének otthont adó épület nemcsak funkcionálisan szolgálja ki a múzeumi igényeket, hanem építészeti minőségében is kiemelkedő, a környezethez illeszkedő, mégis egyedi megjelenésű lesz. "A városvezetés készen áll arra, hogy a beruházás minden fázisában aktívan részt vegyen, és biztosítsa a zökkenőmentes megvalósításhoz szükséges feltételeket, egyben részt vegyen a tervpályázat bírálóbizottságában" - írták a közleményben.
A KÉSZ Csoport szegedi képzőközpontjáról ültünk le beszélgetni Naderi Zsuzsanna ügyvezető igazgatóval, eközben egy olyan több éve működő képzési filozófiába nyertünk betekintést, amely az építőipar mellett akár más ágazatok számára is példaértékű lehet.
Összesen hat kéregelemet helyeznek egymásra a folyóban a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő mohácsi híd mederpillérének építésekor. Egy hazánkban először alkalmazott technológia milliméter pontosságot biztosít az első kéregelem beállításához.