Lezárult az építészeti ötletpályázat, kihirdették az eredményt.
Szigorúan anonim szakmai elbírálás során egy debreceni iroda építészeti alkotása nyerte a Magyar Közlekedési Múzeum ötletpályázatát – derül ki Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-bejegyzéséből. Mint a miniszter rámutatott: a bírálóbizottság érvelése szerint az Archiko Kft. alkotása a beérkezett 18 pályamű közül a legegyedibb, illetve a legikonikusabb, a kiírás kritériumainak megfelelve.
A tárcavezető röviden összefoglalta a pályázat célját is: leírása szerint azt várták, hogy a debreceni helyszínen megvalósuló Magyar Közlekedési Múzeum olyan jövőbe mutató, gépjármű központú kiállítást kínáló, emblematikus épület legyen, amely megfelel a legmodernebb múzeumtechnológiai követelményeknek, és egyúttal kiegészíti a szomszédos BMW Group gyár látogatóközpontját.
A második díjat a DPI Design munkája nyerte el, amely markáns építészeti - tájépítészeti koncepciójával tűnik ki. A bírálóbizottság szerint az önmagába visszaforduló spirál alaprajza érdekes, kreatívan ötvözi a hagyományos múzeumi struktúrákat a modern formavilággal.
A harmadik helyet pedig a DAW Építész Studio pályaműve kapta, amely szerint – fogalmaz a miniszter - az épületnek az autózásról kell szólnia, a szabadságot, a sebességet és az innovációt bemutatva.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.